Panert sei med råkost og eggesmør

Categories Alle oppskrifter, Fiskeretter

Fisk er noe av det sunneste og beste som finnes, og sei burde virkelig komme på middagsbordene igjen spør du meg. Eggesmør er alltid godt, og veldig enkelt tilbehør til fisk.

Det er ikke ofte jeg lager råkost for de er så tungt å raspe, men i dag tok jeg meg sammen.

Beregn rundt 150- 200 g sei per person

Bruk grillmel/brødstrø (glutenfritt for oss som trenger det.

Egg (beregn rundt 1 egg for fisk til 2 personer)

Ca. 1 ts salt

pepper

Tørk fiskefileten i papir. Bland eggene med salt og pepper, ha de delte filetene i eggeblandingen, og så over på et fat eller lignede med brødstrø( da jeg vokste opp så hadde vi det i en plastpose, og ristet løs). Ha en fisken på en god og varm panne med smør, og steik fisken på begge sidene til de er gylden. Er ikke fiskestykkene veldig store, så holder det å bare la de ligge i pannen litt, før de er ferdig.

Eggesmør:

Kok eggene i rundt 8 minutter til de er hardkokt, ha i smør og gressløk, purre, vårløk eller vanlig løk.

Råkost:

Man velger hvilke grønnsaker man vil ha, men jeg brukte følgende:

Gulrot

Kål

Lime

Pittelitt sukker

Del gjerne innlegget med venner og familie😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,   Link til å følge meg på facebook finner du HER Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER.

#Sei #råkost ##fisk #sunt #eggesmør #Tradisjonsmat #Middagstips #Middag #Morsmiddag #Glutenfritt #melkefritt

 

2 kommentarer

2 thoughts on “Panert sei med råkost og eggesmør

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *