Pai med kylling og sopp

Categories Blogg, Diverse retter, I ovnen, Kyllingretter

Jeg er i grunnen veldig glad i pai, men latskapen tar meg stadig vekk. Da jeg fikk tilbudet fra Kjevla hjemmebakeri og å få kjøpe glutenfri paideig, ja da slo jeg til. De kjører rundt i store deler av Norge, å selger både vanlige produkter og glutenfrie. De glutenfrie lefsene deres er også skummelt god.

I hode mitt hadde jeg en ide om at jeg kunne forsøke å lage vårruller av denne deigen, men det gikk dessverre ikke, så deigen er originalt en god del større en denne, den passer i en vanlig pai form. Paibunnen var bare nydelig den også, så den kan anbefales for oss som må ha glutenfritt.

Vil du heller lage deigen selv, ja da finner du oppskrift  HER  på både gluten og vanlig paideig.

Paideigen hadde jeg i en ildfast form, prikket den med en gaffel og forsteikte midt i ovnen på 200 g i rundt 10 minutter, mens jeg lagde fyllet.

FYLL:

Til to personer:

1 kyllingfilet

3-4 bunter brokkoli

en bit paprika

l lit en bit gulrot jeg måtte spise opp

3 vårløk

Ca. 1/2 beger med sopp, bruk gjerne mer

4 egg

salt

Pepper

Jeg hadde ikke ost i, men det må du gjerne ha i om du ønsker det.

Del kyllingen i ikke alt for store biter, rens og del grønnsakene og steik alt i en panne. Ha eggene i en skål og ha i salt og pepper, og bland det godt sammen.

Ha grønnsakene og eggene i paideigen, sett den midt i ovnen og steik i 10- 15 minutter videre til eggene er stivnet.

Server gjerne med en god salat. Jeg hadde bare litt salat og tomat.

Del gjerne innlegget med venner og familie.😊Link til å følge denne bloggen middagstips på Blogvin finner du HER,  Link til å følge meg på facebook finner HER. Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

#Pai #ferdigpaideig #Kjevlahjemmebakeri #paimedkyllingogsopp #Hjemmelaget #Matfrabunnen #morsmiddag #middagstisp #Lunsj #Klubbmat

 

 

2 kommentarer

2 thoughts on “Pai med kylling og sopp

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *