Ørret/laks med brokkoli, eple og avokadosalat

Categories Fiskeretter

Jeg trengte noe enkelt og godt i dag, og det også ble det virkelig!

Salat med brokkoli, epler og avokado

Til 2 personer

3 litt gode bunter brokkoli

Ca 1 eple, jeg hadde røte eple som gjorde at det ble en fin balanse mellom det sure og det søte

1 avokado

1 1/2 ss rømme/lettrømme eller som jeg brukte plantebasert “rømme”

Ca 1/2 ss majones, den kan sløyfes om du ikke liker det

1 hvitløksfedd

1/2 ss hvithvinseddik

Ca. 1/2 ss saft av lime eller sitron

Salt

Pepper og gjerne litt rosepepper til pynt og den sprøe knasende smaken

Del brokkoli bunter og ha den rundt 2 minutter i kokende vann, avkjøl. Rens og finhakk hvitløk, og ha den i en skål sammen med rømme, majones,

eddik, saft av Lime/sitron, og bland godt sammen. Rens eplet og avokado og del  i biter å ha det i skålen sammen med den avkjølte brokkolien.  Bland godt sammen og smak til med salt og pepper og eventuelt mer saft av lime/sitron.

Ha gjerne lit rosepepper på.

Ørret/laks man velger det man foretrekker

Beregn 1.2 stykker pr. person

Jeg hadde den i airfryer i dag med litt limsaft på, salt og olje på 180 grader i rundt 6 minutter.

Men man kan velge å ha den i steikovnen på 180 grader da i rundt 15- 20 minutter, eller steike på pannen i rundt 10 minutter.

Jeg hadde kokte poteter til.

Del gjerne innlegget med venner og familie😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,   Link til å følge meg på facebook finner du HER Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

 

 

 

2 kommentarer

2 thoughts on “Ørret/laks med brokkoli, eple og avokadosalat

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *