Last Updated:

Norge møter Asia/hjortebiff med nudler og edamamebønner osv.

Categories Diverse retter, Tips til restemiddag

Når man lager mye mat så blir det stadig vekk varianter av matretter. Siden jeg hadde en liten bit med hjortebiff igjen, og har malt stuetaket i dag, så måtte de bli noe enkelt, og så fikk jeg bruke opp rester.

Og denne retten smalt jeg i hop på under 10 minutter, men utrolig smakfullt likevel.

Man må ikke ha disse grønnsakene i, man kan bruke akkurat det man vil, og det gjelder kjøttet også. Man kan lage den vegetar om man ønsker, for nydelige smaker blir det uansett, men da må man ha mer grønnsaker i.

 

Til 4 personer.
1 pakke risnudler eller andre nudler du har eller liker (den jeg bruker er naturlig glutenfri, og har 4 deler risnudler i)

Olje til steiking

Rundt 300-400 g(man trenger ikke så mye kjøtt) biffkjøtt, kylling, reker, fisk, svinefilet eller at man skipper det og bare bruker grønnsaker)

2-4 hvitløksfedd

1 paprika

Chili. Her må man bare smake seg til, den chilien jeg brukte i dag smakte ikke noe som helst, og da brukte jeg frøene også)

1 purreløk eller annen løk (jeg hadde fryst purre jeg brukte HER)

1/2 pakke edamamebønner (jeg kjøper frosne)

8ss eller rundt 1 dl fiskesaus

2 ss sesamolje

3-4 ss soyasaus (trenger du glutenfritt som meg, må du velge den glutenfrie varianten)

Rens og del hvitløk, chili, purreløk og paprika og del de i biter. Ha de i en panne med olje å fres de litt, også edamamebønnene.  Del kjøtte eller hva du ønsker å  bruker i biter og ha det i sammen med resten. Når alt har fått frest i pannen og blitt varmet har man på sesamolje, soyasaus og fiskesausen og lar det koke sammen.

Kok opp nudlene etter pakkens anvisning, og ha nudlene i samen med resten eller ha det til.

#nudler #risnuddler #ris Asiatiskmat #asiatisk #smak #hjort #biff #vegetar  #enkelt #godt #uten melk #uten gluten #Middagstips  #Middag #morsmiddag #allergi  #Mat #fra #bunnen #Hjemmelaget #naturlig #glutenfrtitt #melkefritt #rask #middag #kjapt #ferdig #spis #opp #maten #bruk #av  #rester

CUBUS

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *