Last Updated:

Mosekuler på pinne

Categories Blogg

Nå har jeg fått laget to mosekuler på pinne til å lyse opp trappen, dette har jeg faktisk tenkt å forsøke i mange år. Så de tre TTT , gjelder meg i høyeste grad, “TING, TAR, TID”.

For mange år siden så jeg et eller annen sted at noen har laget noe lignede. Som seg hør og bør bare forsøkte jeg meg frem, og er godt fornøyd med resultatet. Det er rom for forbedring, men det er jo bra, da har jeg noe å tenke og glede meg  til neste år 😍. Jeg bare elsker å gjøre sånne kreative ting, noen ganger får jeg det til, og noen ganger blir det så stygt at jeg gremmes, og det blir aldri brukt, men det er jo slik man lærer og utvikler seg. Det beste med dette er at det nesten er gratis, det er kun strengen båndene og lyslenken som koster noe, men det bruker jeg igjen til neste år.

Jeg forsøkte meg på to forskjellige måter å gå frem på, men den første jeg viser er definitivt det enkleste og beste måte å gjøre det på.

Jeg surret gulltråden nedover pinnen også

 

 

Her har jeg først brukt mose, så har jeg tatt på tyttebærlyng, strå å surret det fast med streng, så gulltrå for dekoren sin skyld, og til slutt lys.

Det er lurt å ha avbitertang, en liten greinsaks, ståltråd og saks og ellers bruker du det du selv ønsker

Jeg begynte å krølle avispapir sammen, og tok lag for lag med aviser utenpå til kulen var stor nok.

Jeg brukte strikk for å få den til å holde sammen, så tok jeg en spiss kniv å lagde et godt hull så jeg fikk tredd de ned på stokken.

 

Slik så det ut, så tok jeg rett og slett hele greine med ut på trappen, og satte den i jorden i blomsterpotten.

Der begynte jeg med å ta på mose, og surret den fast med streng, på denne bruker man strengen til å stramme til så man får fasongen man ønsker. Mine ble både skjeve og skakke, men det gjør ikke noe. Mulig de blir bedre til neste år 😄.

Jeg brukte mose, så har jeg tok jeg på tyttebærlyng, strå å surret det fast med streng, så gulltrå for dekoren sin skyld, og til slutt lys.

 

Her er andre måten jeg prøvde meg på, men det var mye mer arbeid å gjøre. Her tok jeg avispapiret rundt stokken og brukte streng for å holde den sammen.

#DIY #mosekuler ##på #stokk #pynt #trapp #jul #lys #opp #dekor #

6 kommentarer

6 thoughts on “Mosekuler på pinne

    1. He he ja men du hadde blitt overasket om du viste hvor mye man kan spise av det vi har i skog og mark. Under krigen brukte man mose og bark for å lage “kaffe”. Ikke rart kaffe er høyt verdsatt etter de.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *