Mongolske kyllinklubber i airfryer

Categories Airfryer, Alle oppskrifter, Kyllingretter

Airfryer er en genial oppfinnelse, og man må jo prøve seg litt frem med litt forskjellige teknikker. Har du ikke airfryer, kan du ha det i ovnen. Jeg synes ofte oppskrifter i airfryer at marinaden som gir smak, kun er med på slutten av steiketiden, så dette måtte jeg teste ut.

Ca. 6-10 kyllingklubber pr person

2-4 fedd hvitløk som renses og enten finhakkes eller man har den igjennom hvitløkspressen

Ca. 2 cm ingefær som renses og enten finhakkes eller man har den igjennom hvitløkspressen

2 ss olje

3 ss soyasaus (glutenfri for min del)

3 ts honning

2 ss chilisaus av en eller annen type, eller man kan bruke en hel chili og finhakke

2 ss vineddik

Salt

Pepper

Rens og findel ingefær og hvitløk,(eventuelt hel chili) ha den i arifryeren uten rist.

Ha i olje, soyasaus, vineddik, chilisaus/finhakket chili, honning og salt og pepper. Bland litt med noe som ikke skraper i bunnen på airfryer, ha så i kyllingklubbene, og la det ligge i så lenge du har tid, snu det gjerne en  gang.

Når klubbene har ligget en stund å kost seg, så satte jeg skuffen uten risten i airfryeren på 200 g, og lot det stå i rundt 7 minutter, så snudde jeg det, og så rundt 7 minutter til. Etter det tok jeg det ut av sausen og la det på risten, sausen lå fortsatt i bunnen, og steikte det videre i rundt 6- 8 minutter. Jeg snudde det en gang på den tiden. Jeg kokte ris, hadde litt salat til, og når jeg serverte klubbene, brukte vi sausen til saus over risen.

Steiketiden kan variere alt etter hvilke type airfryer man har.

 

 

 

 

Del gjerne innlegget med familie og venner 😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,  Link til å følge meg på facebook finner HER. Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

 

 

#Kyllingklubber #Airfryer #Glutenfritt #tillaget #matfrabunnen #hjemmelaget #Kyllingklubberkoktiairfryer #Middag #middagstips #morsmiddag #melkefritt #glutenfritt #naturligglutenfritt #mongolsekyllingklubber

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *