Mexicansk kyllingsuppe på 1.2.3

Categories Alle oppskrifter, Kyllingretter, På sparebluss, Supper

Denne suppen er så enkel og kjapp å lage, at man også kan lage den ute på bål, det har jeg gjort noen ganger. Da forbereder jeg det som må skjæres opp, og renser kyllingen på forhånd. De blir masse mat, og suppen er veldig mettende.

Dette er suppe til ca. 6 personer

1 grillet kylling(eventuelt kjøp ferdig renset kylling i biter)

2 bokser knuste tomater

1 boks mais

3-4 stenger med selleri eller tilsvarende med sellerirot

3-4 gulrøtter

1 purreløk

1 ts timian(gjerne tørket)

Ca. 1 ts salt

Pepper

1 fersk Chili eller chilipulver. Smak til hvor sterk du vil ha den.

3 terninger kyllingbuljong

Eventuelt vann om du synes den blir for tykk

2 hvitløksfedd

Suppen skal være mye mat i og forholdsvis lite væske i, men ta i litt vann om du føler den blir for tykk. Server gjerne med brød (glutenfritt for min del)

Er det noen av ingrediensene du ikke liker, så bytt de ut eller ta de bort.

Åpne boksene med knuste tomater og mais og ha de i pannen. . Rens selleri, gulrot og purreløk, skjær de i biter og ha i med tomatene. Rens kyllingen og skjær den i biter og så i pannenBruker du ikke  mye selleri, kan du skjære den opp i biter ha den opp i kokkene vann i 1-2 min avkjøl og ha de i en pose i fryseren til du trenger de igjen) . Bruker du fersk chili renser du den for frø og deler den også i biter.

Ha i krydder og la det trekke i 15- 20 min. Vips så er suppen klar til servering!

 

PS: Bruker du ikke  mye selleri o kan du skjære den opp i biter ha den opp i kokkene vann i 1-2 minutter, avkjøl og ha de i en pose i fryseren til du trenger de igjen.

Del gjerne innlegget med familie og venner 

😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,  Link til å følge meg på facebook finner. Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

#internasjonalmat #internasjonal #kylling #kyllingsuppe #enkelsuppe #enkel #suppe #glutenfri #melkefri #allergivennlig #Smakfull #suppe ##bålmat #Natur #Turmat #Bålmat #Matfrabunnen #hjemmelaget #morsmiddag #middagstips #morsmiddag #blogg #matblogg

2 kommentarer

2 thoughts on “Mexicansk kyllingsuppe på 1.2.3

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *