Last Updated:

Marte sin pastagryte med kylling og andepølse

Categories Diverse retter, Pølseretter

Min datter Marte har laget mat siden hun var liten, og har blitt utrolig flink å lage mat. Selvfølgelig en annen stil det en jeg har, for slik er det jo med generasjoner(Bilde av jentene nederst). Alle har sin måte å gjøre det på, og det er jo for min del utrolig kjekt å se. Da jeg kom til dem fikk jeg denne pastagryten som Karianne hadde laget etter Marte sin oppskrift. Det var altså så nydelig godt, og som dere ser så er den veldig enkel å lage.

Til rundt 4 personer:

6 stk kylling- og andepølser (kjøpt på rema 1000) Man står selvsagt fritt å ha mer pølser eller å kutte det helt ut om man ønsker retten vegetar.

4 – eller mer fedd hvitløk

Ca. 3 sjalottløk

Smør/olje til steiking

1 squash

8  biter frossen spinat

Ca. 1/2 pakke brekkbønner

1  terning buljong

5 dl fløte/havrefløte PS: Marte sier at om man bruker vanlig fløte så må man ha litt mindre fløte og litt mer vann, for uten blir sausen litt for mektig. Havrefløten er god på smak men oppleves ikke like feit som vanlig fløte.

3 ss parmesan

salt

pepper

……..

Marte og Karianne varierer litt på hva de har i, så forsøk gjerne også med erter eller aubergine også. Man kan i teorien bruke de grønnsakene du har og liker. For litt ekstra smak kan man også ha i 3-4 ts med pesto.

400 g Spagetti(Glutenfritt til oss som trenger det)

Sett på pastaen etter anvisning på pakken.

Skrell og del løk og hvitløk i små biter og surr i en panne med smør/olje. Del pølsene i biter og la de bli brune sammen med løken. Når løken har blitt myk har man  i brekkbønner, squash og spinat. Så heller man i fløten. Marte pleier å bruke buljong i terninger, men som hun hakker med kniv til pulver før hun har det i maten. På denne måten trenger man ikke å blande det i vann. La alt koke opp. Når spinaten er tint og grønnsakene er ferdige smaker man til med salt og pepper. Om man er veldig glad i parmesan er det bare å ha i så mye man vil. Sil av pastaen og skyll kjapt i kaldt vann. Hell over saus og grønnsaker. Velbekommen.

Her er alle jentene mine samlet. Greta (hunden deres) får selvfølgelig ligge som en prinsesse i sakosekken, Miriam til høyre, så Marte og Karianne i den andre sakosekken ❤️ Og i magen til Karianne er mitt første barnebarn som jeg gleder meg utrolig til å få møte 😍

Del gjerne innlegget med venner og familie 😊 Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,   Link til å følge meg på facebook finner du HER Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

#Marte #sin #pastagryte #Tagliatelle #pølse #pesto #Mat #fra #bunnen #Hjemmelaget #naturlig #glutenfrtitt #melkefritt  #glutenfri #laktosefri  #smak  #Godt #enkelt #kjapt #middag #middagstips #meatfree #Sunt #oppskrift  #morsmiddag #blogg #matblogg #uten #gluten #gluten #melkeprodukter #Laktosefritt  #fri #for

2 kommentarer

2 thoughts on “Marte sin pastagryte med kylling og andepølse

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *