Marsipan, enkelt å lage godt å få

Categories Blogg

I serien spiselige julegaver så kan man ikke komme utenom marsipan, og i år har jeg også laget marsipan. Bruker man ferdig skåldede malte mandler så er det ferdig på to sekund.

500 g mandelmel eller skåldede malte mandler

500 g melis

2-3 eggehviter (jeg hadde små egg og måtte ha tre eggehviter)

Ha mandelmel og melis i en mikser, man kan blande for hånd, men det vil jeg tro kan bli litt tungt. Skill eggeplommen fra eggehviten, ha i eggehvite, men hold litt igjen om du har store egg. Ha mandelmel og melis i en mikser, man kan blande for hånd, men det vil jeg tro kan bli litt tungt. Bland godt sammen, la maskinen gå i noen minutter,  henger ikke deigen sammen så må du ha i mer eggehvite. Når deigen er passe så er deigen seig og smidig, og farlig god.

Vil du se litt mer detaljer kan du se HER, og flere ideer om å lage figurer

 

Del gjerne med venner og kjente.  

😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,   Link til å følge meg på facebook finner du HER Link til å følge meg på Instagram  er randistole

#masipan #spiselige julegaver #julegodt #Marsipan #Julegodt #julegave #hjemmelaget ##mat #fra #bunnen #morsmiddag #Godteri marsipan

 

4 kommentarer

4 thoughts on “Marsipan, enkelt å lage godt å få

  1. Så gøye figurer! Liker serien din om spiselige julegaver 🙂 Og veldig perfekt gave til de som “har alt” 🙂 Er jo også veldig koselig å få noe hjemmelaget 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *