Last Updated:

Marsipan (hjemmelaget og enkel oppskrift)

Categories Blogg, DIY, Søte gleder, søtegleder

At det var SÅ enkelt å lage marsipan hadde jeg aldri trodd. Jeg har lagt den i kjøleskapet(og får se hvor lenge den holder seg der😁) tenke på hvordan jeg skal forme den videre, det er mening å lage julegaver av den.

500 g mandelmel

500 g melis

2-3 eggehviter (jeg hadde små egg og måtte ha tre eggehviter)

Ha mandelmel og melis i en mikser, man kan blande for hånd, men det vil jeg tro kan bli litt tungt. Skill eggeplommen fra eggehviten, ha i eggehvite, men hold litt igjen om du har store egg. Bland godt sammen, henger ikke deigen sammen så må du ha i mer eggehvite. Når deigen er passe så er deigen seig og smidig, og farlig god.

 

Den måtte bare knas litt så var den helt perfekt.

 

Pakk marsipanen i plastfilm så den holder på fuktigheten

De er også lurt å ha en plastpose i tillegg

#Marsipan #Julegodt #julegave #hjemmelaget ##mat #fra #bunnen #morsmiddag #Godteri marsipan

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *