En sekk av overraskelser

Categories Blogg

Noen ganger forventer man seg noe HELT annet en det som kommer, slik som denne gangen.

 

Dette var for noen uker siden, det var stygt vær og jeg var ikke mye lysten til å gå ut på  tur, men bor man i Bergen så bor man i Bergen. Da dro jeg på meg regnbukse, jakke, hue, vintersko og votter glemte jeg selvfølgelig. Siden det var så stygt vær så tenkte jeg at det siker var lite folk ute, så jeg tok med meg en sekk og en greinklipper for å finne noe til ¨å dekorere dørkransen med. MEN HERREGUD, de bor jo i Bergen alle andre her også he he! Så det var masse hyggelige folk på tur,  vi hilse, eller slo av en lite prat. Men da jeg trodde at “NÅ”, var jeg aleine, så plukket jeg en god del granbusker, og puttet de fort i sekken, og skyndet meg mot bilen.

Våt som en kråke, kom jeg til bilen, og der stod det en mann å så slik på meg, og nå forventet jeg kjeft for jeg hadde stjelt fra skogen hans. Jeg stålsatte meg da han kom mot meg, og var klar for å legge meg flat, å be om unnskyldning for jeg hadde tatt meg til rette. Men mannen gav meg nesten en klem for at jeg gikk å plukket boss(boss er søppel i Bergen), da ble jeg målløs. Og i et tiendedels sekund lurte jeg på om jeg skulle klappe meg selv på skulderen å spille med, men jeg innrømte at jeg ikke hadde plukket boss, men plukket greiner. Han så på meg, og så på sekken igjen, og jeg måtte le, for på sekken sto det “dugnadsekk”! Og det var akkurat det det var, for hvert år har jeg hentet sekker og utsyr fra Bir for å plukke søppel i nærmiljøet. Men siden jeg ikke kaster noe som kan brukes, så hadde jeg tilfeldigvis tatt med meg akkurat denne sekken den dagen. Vi lo litt begge to, og kom oss hjem, og jeg humret å lo.

Del gjerne med venner og kjente.  

😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,   Link til å følge meg på facebook finner du HER Link til å følge meg på Instagram  er randistole

#hverdagshumor #morsmiddag #stjele

8 kommentarer

8 thoughts on “En sekk av overraskelser

  1. Morsom historie! Ja dette er hverdagshumor – takk for deling 🙂 Fint å spre litt positive vibber 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *