Marinerte kyllingklubber

Categories Alle oppskrifter, Kyllingretter

En litt lat dag i dag, men det må være lov nå som det er lørdag. Kyllingklubber er enkelt og veldig godt, og man kan ha på hvilke som helst smak man ønsker seg, og det samme med tilbehøret. I dag valgte jeg å legge kyllinklubbene i marinade et par timer før jeg steikte det, og det ble steikt ris og salat til.

Til 2 personer

12-16 kyllingklubber

Marinade består av:

2 ss ketchup

2 ss  vineddik

1 ts tabasco

2 ss honning

2 ss brunt sukker

2 ss soyasaus (glutenfri for min del)

1 ts paprikapulver

Bland alt godt sammen så alt er godt oppløst, hell det over kyllinklubbene og se til at alt blir dekket. Sett det i kjøleskapet så lenge du har tid,

men et par timer gjør seg.

Ha det i en ildfast form og sett oppe i ovnen på 200 grader i rundt 30 minutter, snu det et par ganger i løpet av steiketiden.

Jeg hadde kokt ris med fersk basilikum i, og salat med Isbergsalat, mango, reddik og tomat.

 

Del gjerne innlegget med venner og familie😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,   Link til å følge meg på facebook finner du HER Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

 

4 kommentarer

4 thoughts on “Marinerte kyllingklubber

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *