lillablogg omelett på en plett

Categories Blogg, Diverse retter

Omelett er enkelt å lage, og jeg har alltid egg og skinke hjemme. Så når jeg får gjester som stikker innom  kan jeg alltids slenge sammen en eller annen type omelett. Og i dag kom selveste Lillasjel med mannen på besøk, det var utrolig kjekt at de gjorde. Lillasjel heter Mariann og har den fine reflekterte bloggen Lillasjel som du finner HER. Men de kom jo langveis fra så da måtte de få mat og kaffe. Og i mitt kjøleskap hadde jeg ikke noe pålegg i det hele tatt, utenom syltetøy. Da var det bare å hive seg rundt å lage en omelett, og sånn omtrent slik ble den.

5 egg

1/2 liten løk

1 tomat

1/2 rød paprika

1/2 boks bogskinke

Spisskummen

Pepper

Salt

Og litt fersk gressløk

Smør til pannen

Et strø med Parmesan og så hadde jeg en skål ved siden av så alle kunne forsyne seg med så mye en ønsket selv. Man kan kutte ut osten uten problem

Servert med rundstykker og smør

Del og rens løken og finhakk den og surr på steikepannen i smør, knekte eggene i en skål og hadde salt og krydder i og blandet godt sammen. Renset og delte opp grønnsakene i biter, også bogskinken. Jeg lagde alt i litt avlange biter slik at det ble et mønster i omeletten(men det er ikke nødvendig. Hell eggerøren i pannen, det er lurt å ikke ha alt for varm plate, da svir omeletten lett. Ha på grønnsakene og skinken på omeletten og la den få stå til den er stivnet. Ha på gressløk på slutten av steiketiden.

 

 

 

 

 

 

#Lillasjelblogg #Besøk #lunsj #lunch #Middag #middagstips #Morssmiddag  #hjemmelaget #mat #fra #bunn #Glutenfritt #laktosefritt #Uten #gluten #egg

 

 

 

 

 

 

 

Beauté Pacifique//Beauté Pacifique

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *