Lapskaus av pinnekjøtt

Categories Alle oppskrifter, Diverse retter, Kjøttretter

I går fikk jeg utrolig herlig pinnekjøttmiddag av min venninne Randi, og hun insisterte på at jeg skulle ta med meg resten hjem. Og da ble det pinnekjøttlapskaus. Oppskriften under er hvordan man gjør det om man lager den skikkelig, men i dag heiv jeg i gulerøtter, kokte poteter, kålrabistappen, pinnekjøtt, kraft og litt purreløk. Kokte alt sammen litt, smakte til med litt pepper for den var ellers salt nok. Knallgod og enkel middag, og restene er oppbrukt.

 

Litt over en halv liten kålrot

8 små poteter

2 store gulerøtter

Ca. 1/2 sellerirot

Ca. 5 dl vann Har du kraft etter pinnekjøttet bruker du selvsakt den i stede for buljong

1 ts buljong eller 1 terning (sjekk at den ikke inneholder gluten)

salt

Pepper

6 pinner pinnekjøtt som ble renset

Litt purreløk

Hvor mye man har i av de forskjellige tingene er i grunnen ikke så veldig nøye, men potetene gjør at lapskausen får en mer fyldig konsistens. Ha alt i en panne og la det koke sammen til det er kokt godt sammen. Smak til når den er ferdig kokt, ha i mer buljong, eventuelt mer salt eller pepper etter smak..

Maten er ferdig når alle grønnsakene er møre og nesten litt most, rundt en time halvannen.

Veldig godt med flatbrød med smør på til :-D. Jeg har kjøpt et glutenfritt flatbrød som er laget av poteter, ikke like godt som  vanlig flatbrød, men mye bedre en ikke flatbrød 😀

#rester #pinnekjøtt #hjemmelaget #mat #spisoppmaten #din #middag #godt #sunt #glutenfritt #glutenfri #Laktosefri #melkefri #frys #ned #middagstips #middag #morsmiddag #blogg #matblogg #bloggtoppen #oppskrifter #oppskrift #matfrabunnen #hjemmelaget

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *