Lammekoteletter med glutenfri variant av taboulé

Categories Kjøttretter

Dette var en spennende variant til lammekoteletter jeg fant på “godt”.  Nå kan ikke jeg spise bulgur siden det er laget av hvetemel, så jeg måtte mekke sammen på en annen måte som var glutenfri, og det jeg fant ut var best var ris i stede for. Det var veldig enkelt å lage, og smakte meg veldig. Dette er virkelig sommermat!

8  lammekotelett, det stod 4 på godt siden, men det mener jeg er alt for lite.

salt

pepper

Smør eller olje til steiking

Steik lammekotelettene på begge sider i rundt 4 minutter på hver side. Ha på salt og pepper, og andre krydder om du ønsker det.

Taboulé

 

4porsjoner med kokt ris tåler du bulgur kan du selvfølgelig bruke de. 0.5 dl bulgurgryn

vann til koking av risen, føll anvisningen på pakken.

1/2 bunt persille

1/2 bunt mynte

1/2 løk eller tilsvarende med vårløk det brukte jeg

1 tomat

1/2 sitron eller lime

1/2 ss olivenolje

pepper

salt

1/2 chili eller så mye du selv liker

Jeg hadde godt med salt i risen da jeg kokte den så jeg trengte ikke salte etter på, men hadde litt pepper på. Kok risen etter anvisning på pakken med litt ekstra salt, sil av vannet når den er kokt, å avkjøl den. Rens å del tomat og løken. Ta stilken av persille og mynten og hakk det litt opp. Bland tomatene, risen, løken, olje, sitron, chili og pepper (og eventuelt mer salt) sammen.

#Lam #lammekoteletter #Taboulé #Sommermat #Glutenfritt #tillaget #mat #fra #bunnen #hjemmelaget #altanbonde #Middag #middagstips #morsmiddag #melkefritt #glutenfritt

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *