Last Updated:

La julehjerte kan banke hele året

Categories DIY

Når julen nærmer seg  har jeg lagt merke til at mange har lyst å gi noe ekstra, som man gjerne ikke gjør ellers i året, noe som er fantastisk💖. Men det betyr ikke at man ikke kan glede noen ellers på året også! Tenk så fantastisk å kunne glede noen ut av de blå, når de minst forventer det, for eksempel når du drar på besøk i stede for blomster, eller bare for “jeg hadde lyst å glede noen i dag, til bursdagsgave er det også fint til. Eller hva med gave til de barnehageansatte, eller lærerne, de fortjener det virkelig. Selv den sterkeste personen trenger oppmuntring og støtte, man må være sterk for å tørre å være svak. Derfor oppfordrer jeg deg til å gi et smil, en oppmuntring, kompliment eller noe annet positivt til en annen i dag.

I fjord lagde jeg en god del kransekakestenger og ripsgele. Og alle var veldig glad for gavene.

Tror jeg brukte en take away sushiskål som jeg har tatt aluminiumsfolie rundt. Jeg har også brukt de små trebrettene man får tørkede fiken på, eller bare et stykke av en pappeske eller lignede. Jeg innser at folie gjerne ikke alltid er mest miljøvennlig, men det er veldig dekorativt. Jeg holder på å jobbe med noen alternativer, så får jeg se hvordan det blir.

Jeg har kristtorn i hagen og jeg bare elsker det, bladene er så nydelig dekorative og grønne, og om jeg er  heldig så blir det gjerne igjen noen bær etter at fuglene er mette. Nå har jeg hengt ut mat til fuglene så de ikke sulter stakkars små fine skapninger. Båndet er vanlig juleband jeg har kjøpt en eller annen gang.

 

Hjemmelaget ripsgele i et syltetøyglass jeg har fått av ei venninne, pyntet med en bit av en utdatert juleduk med hyssing. Her er det en papplate med folie på

Dette bilde er fra første gang jeg begynte å lage spiselige julegaver i 2016, dette var ripsgele av årets risp

 

Synes du dette er en god ide, da blir💖 takknemlig mitt rørt og glad for at du deler innlegget.

 

 

 

 

 

 

 

 

#spiselige #julegaver  #Advent #kransekake #diy #Hjemmelaget #mat #fra #bunnen #Middag #middagstips #Glutenfri #Melkefri #Uten #Gluten #melk #miljøvenlig #julegave #benytt #resursenne #Uten #tilsettinstoff #ripsgele

 

4 kommentarer

4 thoughts on “La julehjerte kan banke hele året

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *