Kyllingklubber, safranris og fuske waldorf

Categories Alle oppskrifter, Kyllingretter

Litt av en meny i dag !

Siden jeg la ut oppskrift på skikkelig waldorfsalat i dag tidlig, så kom jeg på en salat vi lagde for sikkert 20 år siden som ligner på waldorfsalat, men er mye enklere og kjappere utgave.  Jeg legger ut oppskrift på salaten i morgen tidlig.

Kyllingklubbene hadde jeg bare i steikeovnen på 210 grader med olje og grillkrydder på. Jeg snudde en gang eller to.

Safranris er vanlig kokt ris som man har safran i når man koker, det skal bare noe korn av safran for å lage en porsjon. Jeg som ikke er så overveldet glad i ris, spiste mye mer ris en normalt for det smakte fantastisk.

Pr. porsjon beregner man 1/2 dl ris, 1 dl vann, klype salt  og noen flak eller tråder med safran, man kan selvfølgelig ha i så mye man ønsker.

 

 

Del gjerne innlegget med familie og venner 

😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,  Link til å følge meg på facebook finner HER. Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER    

#Salat Waldorfsalat #fruktsalat #Kylling #kyllingklubber #safranris  #Kalkun #fugl #middag #middagstips #Morsmiddag #mors #middag #Glutenfri #Laktosefri #Godt #festmat #koldtbord #blogg #bloggtopp #matblogg #oppskrift #matfrabunnen #hjemmelaget

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *