Kyllingklubber, ovnssteikt gresskar og sommersalat

Categories Alle oppskrifter, Grønnsaker, Kyllingretter, Salater

Nokså tiltaksløs men mat må jeg ha, og man blir jo ikke bedre av å spise søppelmat så det er bare å ta seg sammen.  Og når jeg bare kom i gang var det jo minimalt med arbeid i grunnen.

Til en person:

Kyllingklubber

6-8 kyllingklubber eller vinger

1 ss soyasaus (glutenfri for min del)

Ca. 1 ts chilisaus sriracha  eller den du har

1/2 ss flytende honning

1/2 ts spisskumen

1/2 ts koriander

1/2 ts hvitløkspulver, men bytt gjerne ut med fersk finhakket hvitløk.

Bland alt sammen og ha på kyllingklubbene og sett de i steikeovnen på 200 grader oppe i ovnen. Snu underveis. De er ferdig på 25-30 minutter.

Gresskar i ovnen:

1/2 flaksegresskar /butternut

olje

salt

Pepper og du ønsker det.

Sett inn ved siden av kyllingklubbene, og snu de en gang eller to, de var ferdig på rundt 20 minutter, men det vil avhenge av hvor tykke biter av gresskaret det er.

Sommersalat:

Hva er vel mer sommer en melon, ha i så mye du ønsker og har

Granateple

Lollo rossosalat

Isbergsalat

Agurk

Avokado

Rens og del i så store biter du ønsker.

 

 

 

 

 

Del gjerne innlegget med familie og venner 

😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,  Link til å følge meg på facebook finner HER. Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

#kyllingklubber #kyllingvinger #kylling #Sommersalat #melon #grantateple #Avokado #Hjemmelaget #matfrabunnen #middagstips #middgag #hvaskaljeghatilmiddagidag #glutenfritt #melkefritt #glutenfritt #sommermat #gresskar #flaskegresskar #butternutgresskar  #butternut

3 kommentarer

3 thoughts on “Kyllingklubber, ovnssteikt gresskar og sommersalat

  1. Dette med gresskar tror jeg at vi må prøve. Første gang jeg så det i butikkene her i Spania, trodde jeg det var mangobiter. Ble utrolig skuffet over smaken… Hehe 😀 Nå vet jeg hva vi kan bruke denne “mangoerstatningen” til 😀

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *