Last Updated:

Kyllingfilet i asiatisk inspirert kokossaus

Categories Blogg, Kyllingretter

Denne retten kan man lage på stekepanne  eller i ovnen, jeg lagde den på panne. Jeg fant ideen fra Tine, men jeg byttet ut fløten med kokosmelk siden jeg ikke tåler så godt melkeprodukter.

4 kyllingfileter eller tilsvarende med andre kyllingstykker som overlår eller lår(Overlår og lår har bein, og så man må regne litt flere stykker)

1-2  løk

Smør/olje til steiking

1 fedd hvitløk (kan selvfølgelig kuttes ut)

1 brokkoli

1 paprika

1 boks ,kokosmelk

1/2 dl soyasaus

1 dl søt chilisaus

Salt

Pepper

Har man det litt travelt så kan man dele kyllingfiletene i biter, da blir middagen kjappere ferdig. Steik kyllingen på begge sider til de er gylden brun, rens og del løken og hvitløken og la de få surre litt med. Ha i kokosmelk, soyasaus og chilisaus, og la det få koke rundt 15 minutter. Rens og del paprika og brokkoli og ha de i pannen, og la det få koke i rundt 5-10 minutter til. Smak om du trenger salt og pepper.

Jeg hadde kokt ris til.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

#Kylling #kokosmelk #chili #Middagstips #morsmiddag #middag #Enkel #Glutenfri #melkefri

 

 

 

2 kommentarer

2 thoughts on “Kyllingfilet i asiatisk inspirert kokossaus

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *