Kylling med asiatisk saus

Categories Kyllingretter

I dag skulle det bli kylling med en litt godt krydret saus til, men etter å ha skrudd ned planen på både ris og kylling gikk jeg ut med bosset. Og der møtte jeg på en nabo, og vi snakket så lenge at jeg kjente svi lukten helt ut! Så sausen ble ingen saus, men jeg smakte på den før jeg gikk ut, og det var nydelig på smak. Kyllingen klarte seg heldigvis, og var veldig god på smak. For å få litt saus tok jeg bare litt vann i steikepannen så det ble litt saus/sø.  Kyllingen smakte veldig godt, så alt i alt ble det ikke så verst.

Til 4 personer:

Lager man til mange kan man gjerne lage det i form i ovnen.

6-8 kyllinglår eller overlår

Smør til steiking

1 pakke vårløk

1 chili

1-2 fedd hvitløk

1 bit fersk ingefær

1 lime

5 dl kyllingkraft eller 5 dl vann og 3 terninger kyllingbuljong

Salt

Pepper

1 potte med koriander.

Ha smør på pannen og brun kyllingen på begge sider. Rens og hakk hvitløk, vårløk, chili og ingefær og ha på pannen så det får bli blankt. Ha på kraften og lime og ha i rundt halvparten av korianderen. La alt få koke til kyllingen er ferdig steikt, mellom 20-30 minutter.  Snu kyllingen innimellom. Smak til med salt og pepper, ønsker du å ha en litt mer fyldig saus, kan du ha i litt maizena med vann(ca. 1/2 ss maizena og 1 dl vann/kraft. Før servering har man på resten av korianderen.

Jeg hadde ris til.

#kulling #overlår #brent #middag #Asiatisk #smak #godt #i #oven #Middagstips #middag #mat #fra #bunnen #hjemmelaget #Middag #morsmiddag #glutenfritt #melkefritt

 

 

2 kommentarer

2 thoughts on “Kylling med asiatisk saus

  1. Å det er nesten godt å lese at det ikke bare er meg som brenner maten 🤣 Det så veldig godt ut 👏👏

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *