Kreolsk rekegryte

Categories Skalldyr

Det er så mange flinke folk rundtomkring, og jeg får stadig gode ideer fra hva folk legger ut, og denne er ikke et unntak. Den så utrolig letter og god ut, så jeg måtte spørre Tonny Kristine Eilertsen som la ut bilde om hun ville røpe oppskriften. Tonny Kristine Eilertsen var bare positiv og sendte meg like godt et bilde av hele oppskriften på et bilde, det var litt vanskelig å lese noe av de, så jeg håper det er rett. Uansett  så var det nå slik jeg lagde den i dag, og veldig god ble den, selv om dette ble en veldig ny matopplevelse. Utrolig gøy å forsøke nye ting. Så tusen takk Tonny Kristine Eilertsen, en super oppskrift ☺️👩‍🍳

Til 4 personer:

1 løk

2 fedd hvitløk

1 paprika

Olje eller smør til steking

1/2 ts cayennepepper

2-3 ts karri

2-3 dl fløte eller laktosefri fløte eller alternativ fløte som jeg brukte

1/2 dl ananassaft

3-4 ringer ananas eller tilsvarende i biter

Ca. 1 ss maizena

Ca. 1.5 ts sukker

1 banan

salt

Pepper

1 boks krepsehaler eller boks reker. Jeg kjøpte frosne reker og brukte

Rens og del hvitløk, løk og paprika og fres det i en panne med olje eller smør, ha i fløte , karri, cayennepepper, og rør maizenaen ut i ananassaften og hel det i gryten under omrøring, og gi den et oppkok. Smak til med sukker, salt, pepper og eventuelt mer karri eller cayennepepper. Helt til slutt har man i oppdelt banan og rekene/krepsehalene(de bør ikke koke).

Server gjerne med salat, ris og hvitløksbrød om du har det. Jeg hadde salat og nudler til, for jeg har glemt å kjøpe ris.

  1. #Kreolskrekegryte #kreolsk #reke #gryte  #glutenfri #glutenfritt #laktosefri #Fisk #reker #skalldyr #sjømat #Godt #enkelt #kjapt #middag #middagstips #meatfree #Sunt #oppskrift #suppe #morsmiddag #blogg #bloggtoppen #matblogg #mat #fra #bunn #bunnen  #hjemmelaget #uten #gluten #Laktosefritt
0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *