Kreolsk kylling og ris

Categories Kyllingretter

En enkel middag som kreolsk mat som oftest er, og det smalt i sikringsboksen, full av smak. Jeg bare elsker slik mat, det er helt i min gate! Så her kommer min variant ak kylling i ris. Jeg hadde ikke noen grønnsaker utenom vårløk i dag, men du må gjerne putte i flere grønnsaker, eller lage en god salat til, ta det du har.

Beregn rundt 7-10 kylling klubber pr person.

Marinade:

1 ss soyasaus (glutenfri for min del)

1 ss chilisaus gjerne Sriracha saus

2 hvitløksfedd

1 ss teriyaki saus (glutenfri for min del)

Rundt 1/2 dl vann

Beregn mellom 1/2- 1 dl ris per person (1/2 dl bruker være nok for de fleste)

2 vårløk

Bland sammen sausene og litt vann, og renset og delt hvitløk. Ha i kyllingen og se til at alle sidene blir dekket av marinaden. La den ligge i en times tid eller mer.

Sett risen på kok. Ta kyllingen ut av marinaden og steik de på begge sider, ha på marinaden og la det putre under lokk. Det er også mulig å lage den i steikeovnen om man man ønsker det, ha ovnen på 200 grader, og steik i rundt 30 minutter. Ha risen i sammen med kyllingen og la den får ligge der noen minutter å trekke til seg sausen. Del opp vårløk å strø over.

NYT EN SPENNEDE SMAKFULL RETT!

Del gjerne innlegget med venner og familie😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,   Link til å følge meg på facebook finner du HER Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

#kreolsk #kreolskmat #kreolskmiddag #kyllingklubber #kyllingvinger #kylling #Smakfullt #enkelt #godt #uten melk #uten gluten #Middagstips #helgemat #fredagsmat #lørdagsmat #Middag #morsmiddag #allergi #hjemmelaget #matfrabunnen

4 kommentarer

4 thoughts on “Kreolsk kylling og ris

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *