Last Updated:

Kremet løksuppe med ramsløk

Categories Alle oppskrifter, Grønnsaker, Supper

Både ramsløkssesongen og utesesongen er i gang, og da har man jo ikke tid til store tunge måltider, og suppe er aldri feil. Jeg bare elsker denne tiden på året, tenk å kunne gå ut å plukke litt av middagen selv 😍

 

Til 2 personer

1  stor løk

4 vårløk

1 1/2 ss ferdig knust ramsløk

smør til å surre løken i

4 dl vann

1 grønnsaks eller kyllingbuljong

1 dl melk/fløte eller som jeg brukte plantebasert fløte

Ca. 1/2 ss maizen

Rens og skjær løken opp i skiver å ha i ramsløken og surr i smør, ha så i knust buljongterningen og vann og la det få koke en stund(noen minutter). Bland melk/fløte ut i maizena og kok opp under omrøring. Smak til med salt og pepper.

Brød med egg og ramsløk:

2-4 skiver

1- 2 egg

1/2 ss ferdig knust ramsløk

salt og  pepper

Jeg delte hviten og plommen, hadde salt, pepper og ramsløk i hviten. Skiven steikte jeg først litt på pannen, så helte jeg eggeblandingen sakte over skiven, jeg snudde skiven et par ganger. Plommen var meningen å steike hel, men den sprakk så da ble det slik.

 

 

 

Del gjerne innlegget med familie og venner 

😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,  Link til å følge meg på facebook finner HER. Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

#ramsløk  #enkelt #godt #Middagstips #middag #morsmiddag #glutenfri #melkefri #tradisjonsmat Hjemmelaget #mat #fra #bunnen #av #Løksuppemedramsløk #Helgemat #søndagsmiddag #plukkselv #suppe #suppetilmiddag #Ramsløksuppe

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *