Kremet fiskesuppe med fennikel

Categories Alle oppskrifter, Fiskeretter, Supper

Kjøttfri mandag og suppe er som hånd i hanske, helt perfekt. Den smakte nydelig og var veldig kjapp å lage, uten mye styr. Jeg lagde den med plantebasert fløte, for nå tålte ikke magen min mer utskeielser.

Til 2 personer:

1 liten løk

2 fedd hvitløk

2 vårløk

1 stor eller to mindre gulrøtter

1/ fennikkel

1 fiskebuljonterning

3 dl vann

2 dl fløte eller som jeg brukte, plantebasert fløte

Smør/olje (bruk melkefritt “smør om du må ha den melkefri) til surring

2-3 laks/ørret fileter

Salt

Pepper(jeg måtte ha overaskende mye pepper i, for å få rette smaken. Jeg er ikke den som har mye pepper i maten til vanlig)

Rens og findel løk og grønnsakene, og surr i pannen noen minutter, det må man ikke gjøre, men jeg synes det blir ekstra god smak. Ha på vann, fløte og buljong og la det få koke til grønnsakene er møre. Del fisken i biter og ha den i suppen, gi det et oppkok og fisken er kokt om du ikke har veldig store biter. Smak så til med salt og pepper og gi suppen et oppkok.

 

 

 

Del gjerne innlegget med familie og venner 

😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,  Link til å følge meg på facebook finner HER. Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

#fisk #laks #ørret #suppe #fiskesuppe #morsmiddag #matfrabunnen #hjemmelaget #glutenfritt #melkefri #middagstips #middag #hvaskalvihatilmiddag #sunt #godt #kjøttfrimandag #meatfreemonday

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *