Korv av hjort med kålrotstappe

Categories Hjort, Kjøttretter, Pølseretter

Alt av hjort er fantastisk mat, og denne korven var intet unntak. Jeg har lest så mye om at kålrot er blitt spist mindre å mindre av, og at den er så dårlig. Jeg kjøpte kålrot i dag, og den var bare helt perfekt. Mine barn er veldig glad i kålrotstappe, men om det lager det selv er jeg mer usikker på.

Ca. 150 g korv pr. person.

Korven er kjøpt på en gardsbutikk, og er hjemmelaget, da er den ikke kokt så den måtte trekkes i rundt 20 minutter.

Kålrotstappe

Til rundt 4 personer

1 stor kålrot

100 g smør eller mer, tåler man ikke melkeprodukte så kan man bruke melkefri margarin

Salt

Pepper

Jeg skreller og deler kålrabi i biter (da blir den fortere ferdigkokt). Ha den i en panne med vann som akkurat dekker kålroten. Den trenger mellom 45-60 minutters koking før den er helt myk. Når den er kokt, heller en av vannet, har i smøret og bruker en stauke/stavmikser/mikser for å lage mos. Så smaker en til med salt og pepper.

Når man har kålrotstappe så trenger jeg nesten ikke poteter, men der er vi jo forskjellig, men 2-3 poteter pr person bør holde.

Del gjerne innlegget med venner og familie😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,   Link til å følge meg på facebook finner du HER Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

#enkelt #godt #uten melk #uten gluten #Middagstips  #Middag #morsmiddag #allergi  #Mat #fra #bunnen #Hjemmelaget #naturlig #glutenfrtitt #melkefritt #kålerabistappe  #kåltotstappe #pølseavhjort #hjortepølse #hjort #hjortekjøtt #Hjortemiddag #Korvavhjort #hjortekorv

6 kommentarer

6 thoughts on “Korv av hjort med kålrotstappe

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *