1. Er du en av de som spiser mye ketchup? Jeg reflekterer alltid over ting jeg har vært med på, og etter fermenteringskurset var det ketchupen som fanget meg mest.

Jeg spiser ikke mye ketchup, det er muligens noen ganger i året, men jeg har jo besøk som spiser det.  Av en eller annen grunn har jeg kjøpt økologisk de siste årene, det er jo nesten teit når jeg så å si aldri spiser det, jeg burde gjerne ha lagt pengene i noe jeg spiser ofte. Men slik er det, og jeg synes det er den beste ketchupen, og jeg vil jo at mine gjester skal ha det beste.

Så kommer det store MEN!!!!! Har du noen gang lest hvor mye sukker det er i ketchup ? Den som jeg har i kjøleskapet inneholder 50% sukker, og det er helt sinsykt, det er mer en i brus. Da vi lagde ketchup på kurs hadde vi bare litt honning i, og ikke reint sukker i det hele tatt. Og det beste er at den i tillegg gir oss masse godt for tarmhelsen også, noe som påvirker mange av bla. livsstilsykdommer. Dessverre så kan jeg ikke dele oppskriften her, for som hun på Matmagi kurset  sa sa, da blir hun jo arbeidsledig. Men du kan jo ta et kurs, eller man kan muligens også finne på nette. Jeg anbefaler deg å se et program på NRK  spis deg smart

 

Del gjerne innlegget med familie og venner 😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,  Link til å følge meg på facebook finner HER. Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

#middag #Morsmiddag #spisoppmaten #ikkekastmat #hjemmelaget #matfrabunnen #glutenfritt #melkefritt #fermentering #surkål #ketchup #eplesidereddik #Tarmflora #forbedrhelsenmed fermentertmat #matmagi #øktarmfloraenmedmat #ketchup #hjemmelagetketchup

2 kommentarer

2 thoughts on “Ketchup

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *