Katten, høna og musen

Categories Blogg

For tiden rydder jeg både her og der, og da jeg ryddet i kategoriene på bloggen, fant jeg bilder av kattepusen min Jenny Dyp, som var kusinen til Johnny Deep. Navnet kom av da vi skulle finne navn til henne, og ingen av navnene falt i smak, før vi kom på Jenny Dyp, som da selvfølgelig er oppkalt etter Johnny Deep.   Jenny var en skikkelig slåsskjempe, og lot verken folk eller andre dyr komme inn på vår eiendom. Så da jeg fikk denne strikkehønen av en venninne,  var hun ikke ubetinget begeistret. Jenny døde etter en slåsskamp, der et sår aldri ville gro. Jeg savner henne enormt.

Men jeg sitter med gode og morsomme minner om henne. Som denne historien som da Hanne Lise, Kirstin og Hildegunn var på besøk, en gang.

De var blitt nesten midnatt, og vi hørtes Jenny komme deisende gjennom katteluken, hun var ingen vanlig katt som var lett på foten, men hørtes ut som en stor mann kom travende.

Siden hun hadde katteluke og gikk ut og inn som hun ville reagerte jeg ikke på det. Men plutselig slapp hun en mus midt på stuegulvet, og der løp musen, og tre damer sto i sofaen å hylte. Musen var en smart liten en, så hun holdt seg unna pusen. Hildegunn og Hanne Lise flyktet ut dørene, mens Kirsten stakkars skulle overnatte siden hun hadde så lang vei hjem,  hun ble kommandert rundt for å fange musen. Musen hang i gardinen, men slapp unna igjen. Til slutt etter mange runder i stuen, men flytting av møbler og allslags knep, fikk jeg fanget den i et stort glass. Den ble sluppet ut bak huset der Jenny ble nektet å gå ut, da jeg slapp musen ut i guds fire natur etter en hard kamp for livet. Den fortjente virkelig livets rett. Jenny var blodig fornærmet, og Kirstin og meg utkjørt etter jakten. Og siden den gang har det blitt en god historie der vi har fått mang en god  god latter av alt sammen.

Jeg er da vel ikke nysgjerrig på om den kommer til å bevege seg, slik at jeg kan spise den.

Skal den ikke bevege seg da????  Beveget beina seg litt, eller?

Nei, jeg legger meg ned og later som ingenting, så slår jeg kloen i den med samme den vil rømme!

Del gjerne med venner og kjente.

😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,   Link til å følge meg på facebook finner du HER Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

#katten #musen #høna #musejakt #JennyDyp #morsmiddag

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *