Kalkunfilet med fløtegratinerte poteter

Categories Alle oppskrifter, Kalkun

Jeg ble invitert på middag hos min gode nabo Kari, og da har jeg ikke bare middag den dagen, jeg får alltid med meg resten hjem. Det var nydelig god middag, og godt selskap.

Kari lagde fløtegratinerte poteter på en annen måte en jeg har gjort det før, så dette skal jeg forsøke neste gang jeg lager det.

Fløtegratinerte poteter

4 personer

10 poteter

Ca. 5 dl fløte (den skal nesten dekke potetene)

Ca. 1 ts salt

Pepper

1-2 dl raspet ost

Ha fløten i en panne og ha i  salt og pepper og kok opp. Rens og del potetene i tynne skiver, og ha det i pannen med fløte. La det få koke under omrøring i rundt 10 minutter. Hell det over i en ildfast form, og steik på 200 grader i rundt 20-25 minutter, på slutten av steiketiden tar man på raspet ost. Potetene er ferdig når fløten er trukket inn i potetene, da er potetene ferdig.

Det er en fordel å la formen få hvile 5 minutter før man servere den.

Kalkunfileten fulgte Kari anvisningen på kalkunpakken.

Hun serverte asparges, erter og gulerøtter til.

Del gjerne innlegget med familie og venner 

😊Link til å følge denne bloggen middagstips på Blogvin finner du HER,  Link til å følge meg på facebook finner HER. Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

#Uten #melk #glutenfritt #melkefritt #Kalkun #kalkunfilet #fløtegratinertepoteter #Middag #middagstips #morsmiddag #hjemmelaget #matfrabunnen Søndagsmiddag #helgemat #fløtegratinertepoteter

4 kommentarer

4 thoughts on “Kalkunfilet med fløtegratinerte poteter

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *