Last Updated:

Internett!

Categories Blogg

Oven har satt ord på frustrasjonen igjen, denne gangen om internettet her jeg bor. I går kveld da jeg satt i sengen og skulle sove, så hadde jeg plutselig internett, trodde jeg da, helt til jeg fikk melding fra min internettleverandør… “Du har straks brukt opp mobildataen”…..

Så nå sitter jeg nede i en iskald resepsjon mens de andre er i solen for å skrive 😂😎

Nå har vi hatt noen tunge år med mørke covid,
noe som nesten har drevet oss til vanvidd.
Men, nå kan vi endelig igjen reise fritt
og reisebyråene sydenturene hurtig blir kvitt

Nå sitter du ikke lenger på gjerde og venter
men, den beste turen på nettet du henter. Glemmes skal vinterens kulde og harme,
for nå skal du til syden å nyte solens deilige varme.

Når flyet har landet og målet er nådd.
Det er da du skal høste av det du har sådd.
Med handleposen full av taxfree varer
du håper at turen til forventningene svarer.

Med viner så søte og av edleste sort,
Ja, nå skal livet nytes og det skal skje fort.
Fra nå av skal livet bare være lystig å lett,
men får en real nedtur, når rommet ikke har Internett.

Hvordan skal du nå få bloggen din skrevet,
når det over en hver tvil, står framhevet,
at du for to euro kan blogge, fra hotellets resepsjon.
Men, nettet er for tregt, det er hevet over en hver diskusjon.

Gå gjerne på kafé for å bloggen sammen flette
og håpe på at du der kan bruke internettet.
Men, da må du spise om du sulter eller ikke,
eller du kan bare ta deg noe kaldt å drikke.

Planen din var å sitte i solen og bloggen din skrive,
slik at du litt farge på skrotten også kunne hive.
Men, nå må du blogge fra hotellets resepsjon
å kose deg med det du i taxfree posen, har til disposisjon.

#tui #internett #dikt #ove

4 kommentarer

4 thoughts on “Internett!

  1. Det ligger i familien. Du er flink du også å skrive dikt:)
    Da jeg var på filippinene, fikk jeg også en slik beskjed at jeg har brukt opp min data:)

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *