Last Updated:

Hva med en herlig og rask kake i helgen?

Categories Alle oppskrifter, Søte gleder

Min snille bror Ove hadde bursdag i februar, og jeg ble invitert med et lite hint av å ta med en kake jeg kunne spise 😄.  Da måtte jeg gå i en kjapp tenkeboks på hvilke kake jeg skulle lage. Og blant det kakene som er mest bursdag men fortsatt litt feststemt så ble det bløtkake med krem og bær. 

Har du moen gang tenkt på det at det aller fleste kan spise glutenfri mat og kaker, men det er mange som må spise glutenfritt!

 

 

Bløtkake bunnen finner du oppskrift på HER, og syltetøyet jeg hadde i var villbringebærsyltetøy , etter oppskrift fra Bjørg, som lager verdens beste syltetøy etter vår mening.  Jeg brukte vanlig fløte denne gangen, men man kan gjerne bruke plantebasert fløteerstatning Gyr sin er veldig god om du tåler den, men det finnes forskjellige typer.

Jeg dynker aldri kakebunnen, jeg synes ikke det er nødvendig, men det kan du selvfølgelig gjøre om du ønsker det.

Når kakebunne n er kald deler jeg den i to, har syltetøy på begge delene, jeg synes det er godt med bananer i, men dette er en smakssak.  Jeg piserker kremen og legger inni og opp på kaken. Jeg tar ikke noe rundt kantene for det skal være enkelt og greit. Jeg delte jordbærene i to, og brukte det grønne på jordbæret å pyntet med, for hvorfor kjøpe noe ekstra når det allerede er på jordbærene. Så hadde jeg blåbær i en ring, og bringebær i midten, dette kan du gjøre som du liker best.

Del gjerne med venner og kjente.

😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,   Link til å følge meg på facebook finner du HER Link til å følge meg på Instagram  er randistole

#Glutefrikake #glutenfrikremkake #glutenfribløtekake #supergod #Helg #Raskkake #Morsmiddag #hjemmelahget #matfrabunnen #morsmiddag

4 kommentarer

4 thoughts on “Hva med en herlig og rask kake i helgen?

  1. Nydelig kake dette! Jeg har lånt oppskriften og bakt den selv 🙂 Bærpynten på toppen var skikkelig flott 🙂 Gratulerer med vel overstått Ove! 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *