Hjemmelaget fiskepudding med gulrotstuing

Categories Barnemat, Fiskeretter

Fiskepudding er noe ingen av oss har spist på veldig mange år, jeg så her på bloggen at jeg sansynligvis ikke har spist det siden 2012. Jeg har laget til andre, men ikke til meg selv.

Siden Alf ikke tåler verken melk eller egg så lagde jeg melkefri fiskemat da jeg fikk tak i lyr, vanlig fiskemat finner du HER. Det var veldig godt med steikt hjemmelaget fiskepudding igjen, og Alf elsket det.

Fiskepuddingen delte vi opp i skiver og steikte lett med melkefri margarin(siden Alf ikke tåler melkeprodukter, men bruk vanlig smør om du tåler det)

Gulrotstuing:

Til 4 personer:

4-5  gulerøtter

5 1/2 dl Melk/laktosefri eller alternativ plantemelk vann som jeg brukte

1 terning buljong

1 klatt (ca. 20-30 g)smør/melkefri margarin

Ca. 1 ss Maizena

Salt

Pepper

Rens og del gulrøttene i halvparten av melken, smør og buljong  til gulrøttene er møre(rundt 7 minutter, alt etter hvor store biter man har). Bland resten av melken med maizenaen og rør godt ut, hell det over gulrøttene og kok opp under omrøring.  Smak til med salt og pepper.

 

Del gjerne innlegget med venner og familie😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,   Link til å følge meg på facebook finner du HER Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

#lettvintmat #Lettvintmiddag #Enkel #middag #enkelmiddag #Glutenfritt #laktosefri #Middag #Middagstips #Matfrabunnen #hjemmelaget #Morsmiddag #fiskemat #gulrotstuing #Saus  #saustilfisk #saustiltfiskepudding #fiskepudding #steiktfiskepuddingmedgulrotsuing #hjemmelagetfiskemat #lyr #hyse #tradisjonsmat

6 kommentarer

6 thoughts on “Hjemmelaget fiskepudding med gulrotstuing

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *