Hack Ikea på lavbudsjett

Categories Blogg, DIY

Ikea har kampanjer på tv der de oppfordrer oss til å reparere og bruke gamle møbler, og det er akkurat det jeg har gjort. Nå som stuen begynner å bli ferdig, så er det greit å fornye møblene også, og disse skapene og frontene kjøpte jeg da Bestå kom på Ikea, og det begynner å bli noen år siden. Den gangen valgte jeg høyglans, noe som jeg syntes passet veldig godt i stuen jeg hadde den gangen. Men nå har jeg gått for mer naturlige farger og palmer på veggene, så da er det på tide å få møblene mykere også. Jeg har  kjøpt billig brukte dører, fra Finn, men siden dørene er nye og innmaten og hengsler er fra den gamle modellen, så passer det selvfølgelig ikke. MEN jeg gir meg ikke av den grunn, så jeg fant frem kappsagen, målte, saget, og saget igjen 😁, så smatt alt på plass. Så nå trenger jeg to dører til tv benken, og en glassdør til det store skapet, og to store dører, så har jeg byttet alt. Denne metoden er gjerne tungvint, MEN utrolig mye penger spart, og de er bærekraftig og miljøvennlig, så ingen skal si at jeg ikke tar Ikea sitt budskap på alvor, og for den del miljøet. Min mening er at vi må ta dette på alvor om den oppvoksende generasjon skal kunne ha et godt liv her.

 

Dette er de gamle frontene, de var de spor i, men de var de ikke i de nye. Da hang ikke bunnen godt nok.

 

Ikke det beste bildet, men det er mulig å se at det ikke er spor i fronten slik som den over.

 

Ja ja litt ødelagt og litt både sånn og slik, men pytt, disse skuffene bruker jeg ikke til daglig.

 

 

Jeg teipet der jeg hadde målt at jeg skulle kappe, selvfølgelig var det noen millimeter feil, men ka søren, de er under skuffene, så de som vil snu de å se, JA så versegod.

 

Første skuffe på plass, en igjen.

Jeg måtte bare se før jeg tok av limbandet.

 

Kappsagen var ikke mulig å komme over hele skuffen, så da blir det plan B, jeg skar de stukket ut av bunnen.

                                                                                                                                            SMUD!

 

                                                                                                                             To skuffer skiftet

 

Her kan dere se høyglans på venstre side, og litt mer naturlig på venstre.  Da håper jeg at det er noen som gir bort eller selger billig de resterende dørene, og at Ikea er veldig fornøyd med meg.

Del gjerne innlegget med venner og familie😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,   Link til å følge meg på facebook finner du HER Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER.

#hackIkea #ikea #Bestå #sindvik #Redesign #Gjenbruk #DIY #Hack #tilpassfronterfragammelttilnytt #Morsmiddag

4 kommentarer

4 thoughts on “Hack Ikea på lavbudsjett

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *