Fiskekaker med pasta, spinat, og paprika

Categories Alle oppskrifter, Fiskeretter, Pasta

Da barna var små måtte jeg være litt kreativ for at alle skulle spise samme maten, for jeg hadde en som ikke likte fisk, en som elsket fisk men ikke kjøtt, og siste likte det meste.

Så da lurte jeg fiskekaker i biter i pasta, eller fisk i sausen osv. Kjøtt er jo ikke så farlig om man ikke spiser så mye av, så de lurte jeg til på andre måter.

Etter en liten samtale med en foreldre som hadde samme problemet med sine barn, fikk hjernen min til å begynne å fundere. Jeg fortale om hva jeg hadde gjort, og at pasta, potet/rot mos var lett å skule mye godt i. Så her kommer en oppskrift på pasta og fiskekaker.

Til 4 personer:

Ca. 400 g fiskekaker man liker eller har, man legger til eller trekker fra alt etter hvor stor spist man er.

400 g valgfri pasta, jeg brukte glutenfrie penne

1 løk

2 fedd hvitløk

1 paprika kan

1/2 pakke frossen spinat

1 buljongterning

1 beger fløte eller plantefløte som jeg brukte

salt

pepper

Eventuelt parmesan eller annen ost om man ønsker det.

Jeg hadde litt opphakket vårløk på for syns skyld.

Kok pastaen etter anvisning på pakken, når den er ferdig kokt siler man av nesten alt vannet, la litt være igjen til sausen. Rens og del hvitløk,  løk og paprika, og ha de i pastaen og hell på fløten. Ha i buljongen og spinat så det får koke med, la alt får koke rundt 5 minutter, smak til med salt og pepper og eventuelt ost om du ønsker det. Fiskekakene kan man steike, eller dele å ha de i sammen med pastaen, eller ha hele fiskekaken i som jeg gjorde. Nå som strømmen er så høy prøver jeg å lage mest mulig i en gryte.

 

 

 

Del gjerne innlegget med familie og venner 

😊Link til å følge denne bloggen middagstips på Blogvin finner du HER,  Link til å følge meg på facebook finner HER. Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

#matfrabunnen  #Smakfull #middag #middagstips #morsmiddag #glutenfri #melkefri #enkellpastarett #hjemmelaget #hverdagsmat #hverdagsmiddag  #middagihelhelgen #helgemiddag #helgekos#Politikerehvorerdere #Politikerforakt #sykestrømpriser #sparstrøm #Lagkjappmiddag

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *