Last Updated:

Fisk med spinat og purreløk i ovnen

Categories Fiskeretter

Fisk tilberedes fortere en kjøtt og  vi bør jo spise mer av sjømat. Viste du at torsk inneholder svært mye jod, noe mange mangler.

Jeg brukte torsk for det er blant mine favoritter, men man kan bruke hvilke som helst fisk man ønsker, bare den er skinn og benfri.
Man kan putte i andre grønnsaker om man ønsker det, det er bare å ta bort og legge til det du har og liker. Jeg syntes det ble så godt at jeg spiste resten av sausen med skje😂

Til 4 personer:

600-800 g tint, skinn og benfri fisk.
1/2 pakke frossen eller fersk spinat
1 purreløk
1 paprika (tåler man ikke paprika kutter man den ut)
Ca. 1/2 squash
5 dl fløte, laktosefri for oss som trenger det , eller man kan også bruke vanlig kokosmelk (ikke lett), eller andre typer fløteerstatning du liker. Jeg brukte fløteerstatning.
Pepper
Salt.

Del fiskestykkene opp i store biter, ha de i en ildfast form å strø salt på begge sidene. Rensk og del grønnsakene og ha de i formen, legg spinaten utover. Ha på fløte/fløteerstatning og ha på nykvernet pepper. Sett formen midt i ovnen på forvarmet ovn til 200 grader, og la den steike i 25-30 minutter.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

#Sjømat #Fisk #form  #enkelt #godt #uten melk #uten gluten #Middagstips  #Middag #morsmiddag #allergi  #Tradisjonsmat #Mat #fra #bunnen #Hjemmelaget #naturlig #glutenfrtitt #melkefritt #fisk #sei #sjømat

3 kommentarer

3 thoughts on “Fisk med spinat og purreløk i ovnen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *