Fisk i ovn med spinat og purreløk

Categories Fiskeretter, I ovnen

I utganspunkte tror jeg at dette var en ide som stammer fra da Ingrid Espelid forstatt hadde sin glanstid på tv. Hun brukte bare purreløk og fløte, men jeg er veldig glad i mye tilbehør til maten derfor ble den slik. Denne kan man variere i det uendelige både med fisketype og hvilke grønnsaker man ønsker å ha i.

Torsk er blant mine favoritter, men man kan bruke hvilke som helst fisk man ønsker, bare den er skinn og beinfri.
Vil du forsøke den så , “let’s go”!

Til 4 personer:

4-6 biter med fisk (jeg brukte  loin). For min del er et fiskestykke mer en nok, men noen trenger mer mat enn andre så bruk gjerne to til hver person.
1 pakke frossen eller fersk spinat
1 purreløk
1 paprika (tåler man ikke paprika kutter man den ut)
Ca. 1/2 squash
5 dl fløte (laktosefri for oss som trenger det), eller man kan også bruke vanlig kokosmelk (ikke lett), eller soyafløte.
Pepper
Salt. Til fisk må man ta litt ekstra salt på

Tin spinaten, bruker du fersk renser og vasker du den, rens, vask og del purreløken, paprika og squash i biter og ha alt i en ildfast form. Hell på fløten og smak til med salt og pepper. Del fisken i biter og ha den opp på grønnsakene, bruk en skje å ha litt fløte på fisken, og strø litt ekstra salt på fisken. Sett formen i ovnen i rundt 15 minutter. Jeg er potetelsker så jeg hadde poteter til, men bruk det som passer deg.

Bilde ble litt overeksponert, men slik får det bare bli for maten er spist opp 😀

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *