Feilfri?

Categories Dikt av Ove

Politikerforakt er dessverre blitt et dagligdags ord, og det er jo veldig synd, siden det er vi som betaler lønnen deres, og det tar avgjørelser på våres vegne.

Et vanlig stakkars menneske kan bli kastet i fengsel for en feil, mens politikerne kan bare si unnskyld, det viste jeg ikke. Så er den saken ut av verden!

Det er ikke fredag, men blåmandag 😜, og dette diktet av Oven er så høyaktuelt at det må ut i dag!

Hvem andre enn meg, kan med hånden på hjerte si,
at jeg er den typen som er helt og holden fri,
fra feilene jeg vet at alle andre gjør.
Ja, dette er årsaken til at hjertet mitt blør.

Så derfor kan jeg gå med nesen høyt i sky,
for det å være feilfri, gjør meg både stolt og kry.
Dette gir meg sjansen til å kritisere alle andre,
så jeg selv trygt rundt i samfunnet, kan vandre.

Det er godt å vite, at alt jeg gjør er rett.
Ja, en fantastisk følelse er det, rett og slett.
Imens jeg vandrer, jeg ned på de syndige ser
og med et nedlatende blikk, jeg bare smiler og ler.

Men, skjer det noe jeg selv ikke visste,
som gjør at pressen ønsker meg å kviste,
for en tilfeldig aksje, eller et par «lånte» solbriller,
da gråter jeg selvsagt på TV, så tårene triller.

Jeg tror jeg trenger en sykemelding, eller to.
For det som har skjedd, er ikke til å tro,
at jeg liksom skulle ha gjort noe galt.
Jeg glemte aksjene og at brillene burde vært betalt.

Så hvordan kan noen gjøre noe slik mot meg?
Jeg, som prøver å gjøre alt det beste for deg.
Så hvorfor skal jeg som folkevalgt, få slikt betalt,
jeg som aldri gjør eller har gjort noe galt?

Så hvem kan med hånden på hjertet si,
at jeg ikke er typen, som er helt og holden fri,
fra feilene jeg vet at alle andre rundt meg gjør,
noe som river meg i hjertet og gjør at det blør.

Del gjerne innlegget med familie og venner 😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,  Link til å følge meg på facebook finner HER. Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

15 kommentarer

15 thoughts on “Feilfri?

  1. Ingen av oss er feilfri og godt er det, men feilene som har blitt begått av en rekke politikere og nå ektemann til politiker er vel nesten uten sidestykke? Nesten sånn at man ikke lengre blir sjokkert, og da er det gale.. MEN du kan få masse morsomme dikt ut av galskapen da! Nyt kvelden og ser frem til flere dikt fra deg fremover 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *