Fårikål med innbundet pepper

Categories Blogg, Kjøttretter

Fårikålkjøttet og kålen har lagt en stund å ventet på å bli laget, det har ikke passet før. Personlig er jeg ikke glad i hele pepper i fårikålen, jeg synes det er ubehagelig å tygge hel pepper. Derfor har jeg kjøpt meg en hylle som jeg kan ha pepperen i. Fårikål som annen mat lager man veldig personlig, så dette er min måte å gjøre det på.

Til ca. 4 personer:

Ca. 1.5 kg ferskt fårekjøtt(bog eller bryst)

Ca. 1.5 kg kål (en stor kålhode)

2-3 ts salt

2 ts pepper (eller hel pepper, da må en bruke noe mer. Jeg har kjøpt en liten hylse som er laget til å ha i fårikålen, slik at en slipper all hel pepper i maten. De får en kjøpt på noen matbutikker)

Vann til det dekker kjøttet

Del kålen opp i litt store biter. Legg kål og kjøtt lagvis i en panne med litt salt i mellom. Ha på salt, pepper og vann.

La det koke i rundt 1-1/2 time til kjøtte er mørt. Rør forsiktig av og til.

Server med poteter til.

#Lammekjøtt  #fårekjøtt #høstmat #Sønndagsmiddag #lørdagsmat #helgemat #Nydelig #enkelt #godt #uten melk #uten gluten #Middagstips #Middag #morsmiddag #allergi  #Tradisjonsmat #Mat #fra #bunnen #Hjemmelaget #naturlig #glutenfrtitt #melkefritt

2 kommentarer

2 thoughts on “Fårikål med innbundet pepper

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *