«En kort tur innom Ikea»

Categories Blogg

En kjapp tur på Ikea er noe alle vet ikke eksiterer! For kommer man inn forbi dørene er det kilometervis med labyrint for å komme seg ut igjen, og tro meg jeg har forsøkt 😁😉. Jeg trodde jeg tok en av snarveiene, men “NOPP” da var jeg tilbake til start. Men i motsetning til min bror, så liker jeg for det meste både Ikea og å skru sammen tingene deres. For det meste er det nokså intuitivt, og så er jo bruksanvisningene heller ikke så verst. Og i tillegg har jo mange også lagt ut hvordan man gjør det på you tube, noe som er ekstra genialt.

Bilde er fra Ikea

 

En vakker solskinnsdag, i forrige uke
og lenge før vi ugresset, måtte begynne å luke.
Så fikk fruen plutselig en akutt idé
om å dra på Ikea, bare for å se !!

Jeg kjente magen begynte å oppføre seg rart.
Var denne idéen egentlig, så kjempe smart?
Det er nemlig noe en i livet kaller for erfaring,
men som for fruen, er en lysende åpenbaring.

Kaldsvetten kom allerede da vi i bilen oss satte,
og i tryne så jeg nok ut som en vettskremt katte.
Panikken økte til nærmere Ikea vi kom
og var sikker på at jeg garantert, kom til å sige om.

Da vi nærmet oss døren, så kom nødbremsen på.
Ikke pokker, om jeg inn i dette huset skulle gå.
Men, blikket fra fruen, mer enn tusen ord sa,
så jeg ombestemte meg umiddelbart, der og da.

Hun tok så den største trallen hun kunne finne.
Hun skulle jo bare se, måtte jeg på henne minne.
Hvem hadde sagt at hun skulle hit, bare for å se?
Hadde hun først kommet hit, så var det for å shoppe.

ÅÅÅ, den var fin, den må jeg bare ha.
En flatpakket kontorpult, i tusen deler, så bra.
Nå måtte jeg ta meg sammen å være stille,
for å klare å unngå å ta meg en hjertepille.

Etter fire timer, var gildet endelig ferdig.
Trallen var full av flatpakkete møbler, en frue verdig.
Ja, nå blir det gøy, når hun delene sammen skal sette.
Men, det er ikke jobben hennes, nå er det jeg som må svette.

Timene og dagene, så sakte, så sakte de går.
Ja, knærne og samtlige muskler i kroppen er sår.
Jeg har også brukt ord, jeg ikke visste jeg kunne
og av alle disse ordene, var ikke alle like sunne.

Når alle møblene endelig er ferdig montert
og kroppen min mildt sagt er lettere punktert.
Da sier fruen noe, som får meg til å spille på alle strenger,
Det er noe hun har glemt, som hun bare må ha, før Ikea stenger.

Dikt av Ove Dyrstad

Del gjerne innlegget med venner og familie😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,   Link til å følge meg på facebook finner du HER Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

#Ikea #skrusammenmøbler

8 kommentarer

8 thoughts on “«En kort tur innom Ikea»

  1. Så herlig dikt! Det likte jeg. 😉 Jeg er IKKE glad i Ikea, går ikke inn dit hvis jeg ikke må. Så jeg kjenner meg nok mest igjen i fortellerstemmen her altså. 😀 Jeg er også en slik person som aldri kjøper mer enn det jeg trenger.

    1. He he ja da blir han nok glad når noen er enig med han 😉. Kjøper ikke mer en jeg trenger heller. Har kjøpt masse ikeating brukt, og solgt det jeg ikke trenger mer. Så ingenting blir skrotet uten at det er helt ubrukelig og umulig å reparere.

  2. Takk for at du deler dine herlige dikt som er så tatt på kornet her på din søsters blogg! Bare å fortsette i samme lei 🙂 Riktig god helg både til dere begge! 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *