Last Updated:

Dani en hund med stor personlighet

Categories Blogg

Det å ha gjester byr alltid på gleder men også et ansvar for at de skal ha det bra, og aller helst tipp topp. Og slik er det også med hundene jeg passer, og det er klart at å være på et ukjent sted er stress for en hund. Men ikke bare for hunden, for selv om jeg har møtt Dani noen ganger før, så har jeg ikke hat den aleine, så det er mange erfaringer man må gjøre seg. Jeg har vel knapt hatt en roligere hund en dette, med en personlighet som er helt utrolig. De som bekymret meg mest denne gangen var at han ikke tisset da han gikk ut, det er jo tross alt vanlig at de må ut nesten umiddelbart etter man har stått opp så de får lettet på blæren. Men ikke Dani, NEI han snudde bare i døren siden det regnet slik. Og siden han ikke hadde fått fått vært ute så var jeg hyppig ute med han hele dagen, både med lengre og kortere turer, men ingen skvettent der i gården nei. Så ut på kvelden måtte jeg ringe eierne å høre om dette var normalt, og de tok det knusende med ro, så da var det bare å ta det som det kom.

Det morsomme med Dani er at han skal selv bestemme hvor den skal gå på tur, og passer det han ikke, så står han bom stille. Han er en diger hund, så det er noen kilo å dra med seg når han har bestemt seg for det he he 😂. Men med litt list og lempe, og noe bestemt stemme kom han noe motvillig etter en tid. 

Et annet veldig morsomt særtrekk er at han plutselig kan begynne å ule, og i følge eierne spesielt når sangen på “Two and a Half Men”. Men da jeg hadde lagt meg i går så begynte han å ule, og jeg opp å så hva som skjedde, men han lå bare midt på gulvet å så på meg. Jeg tuslet i seng igjen, og så var det påan igjen, og jeg opp å kjeftet litt denne gangen. Da jeg endelig sovnet, hadde han bestemt seg for at han måtte se om jeg var her, så han ulte som en tåkelur i tykk skodde. Men da var jeg ikke billig, så jeg kommanderte han i seg, og ikke noe kjære mor her. Etter det var det heldigvis stille, og godt er det, for stakkars naboer som blir vekket av tåkelur midt på land.

I dag kommer de å henter han igjen, og Dani og jeg har blitt mye tryggere og kjent på hverandre, så neste gang blir det nok adskillig enklere. Skjønt vanskelig har det på ingen måte vært, bare masse kos.

Nei, her ville han ikke gå.

 

Man skulle tro at han var i slekt med Potter når det gjelder mat. HER

Del gjerne innlegget med venner og familie😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,   Link til å følge meg på facebook finner du HER Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

#hundepass #dyrepass #Tur #Dani #Hund #Morsmiddag #passehund

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *