Hva med en enkel og NYDELIG dessert i helgen? Denne isen er bare SÅ god, bare elsker den! Den er oppskrift fikk jeg  fra Margrethe som er bonusfamilien min.

5 dl kremfløte/laktosefri fløte/Plantebasertfløte

5 eggeplommer

3 ss melis

1 ts vaniljesukker

200 gr knust Daim (På daimen står det “kan inneholde spor av gluten, jeg reagerer ikke på det. Men er du svært følsom kan det være lurt å bytte ut daim med noe som ikke har spor av gluten)

Del eggehvitene og eggeplommene. Pisk eggeplommene og melis til eggedosis, og tilsett så vaniljesukker og knust Daim, bland det godt så det blir en jevn masse.  Ha det i en form og frys det ned, den trenges ikke røres i. Det er en fordel å lage den dagen før eller i god tid før den skal brukes. Tas opp rundt 15 minutter før bruk.

Bon appetitt!

 

Ismaskin

Del gjerne med venner og kjente.  

😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,   Link til å følge meg på facebook finner du HER Link til å følge meg på Instagram  er randistole

 

#hjemmelagetis #is #daimis #dessert #hjemmelagetdessert #enkelt #enkedessert  #matfrabunnen #hjemmelaget #morsmiddag #laktosefri #melkefri #glutenfri

 

 

15 kommentarer

15 thoughts on “Daim is

    1. Det fleste tåler når det står kan inneholde spor av gluten, men dessverre er det noen som er svært sensitive. Så da føler jeg at det må skrives. Denne isen er bare utrolig digg, den hadde du nok likt ja. 😁

  1. Høres ut som en veldig god is. Husker en kollega snakket mye om en Daim iskake hun laget når hun skulle ha gjester. Sikkert noe ala.
    Daim er godt og is er godt – dette må være snadder.

  2. nam nam nam🥰ser veldig fristende ut🥰nyt og kos deg med is og riktig god helg🥰🌷

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *