Last Updated:

Brokkolisuppe med rosepepper og egg

Categories Alle oppskrifter, Supper, Vegetar mat

Solen skinner og varmen er her, og da kan jeg ikke være inne, så matlagingen må gå kjapt. Jeg hadde en brokkoli som måtte spises, og da var valget greit, om man har i litt poteter så vil nok suppen føles litt glattere, men det må man ikke. Brokkoli er proppfull av vitaminer, mineraler og antioksidanter, så dette er en sunn og god suppe.

 

Til 2 personer:

4 dl vann

1 brokkoli (jeg skulle bare bruke den opp, så det var rikelig brokkoli, har man litt kokte poteter kan man godt bytte litt av brokkolien ut med det.

Ca. 30 g smør

2 buljongterninger (gjerne grønnsak, husk at enkelte buljonger kan inneholder gluten)

1-2 dl melk/fløte /plantrebasert om man ikke ønsker melkeprodukter

Salt

Pepper

Rosepepper om man ønsker å har

1 ss maizena om man ønsker en tykkere suppe

Ha vann, oppdelt brokkoli(bruke gjerne en del av stilken også), buljong og smør i pannen og la det få koke i rundt 6-7 minutter. Ønsker du å ha litt hele brokkoli i suppen tar man ut et  så mye man ønsker, og bruker stavmikser på resten, og lar den gå til en glatt suppe. Jeg spiste suppen uten å jevne den, men vi er forskjellig hav vi liker, så bland gjerne maizena i melken og hell det i suppen, og rør til suppen har kokt opp.

Jeg hadde kokt egg, skive og rosepepper på, men det bestemmer man hva som passer en best. Rosepepper gir en nydelig smak, og ser helt magisk fint ut.

Del gjerne innlegget med familie og venner 

😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,  Link til å følge meg på facebook finner HER. Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

#brokkolisupe #vegan #vegetar #Sunt #Sommermat #billigmiddag #enkelmiddag #Sunnogbilligmiddag  #middag #morsmiddag #hjemmelaget #matfrabiunnen#Middagstips #glutenfritt #melkefritt #Utenmelk #utengluten #middagstips

8 kommentarer

8 thoughts on “Brokkolisuppe med rosepepper og egg

  1. Denne hørtes god ut, må lete for å finne rosenpepper, har det ikke lengre i butikkene rundt meg. Og brokkoli er full av gode «ting», takk for at du deler <3

    1. Finnes det innvandrerbutikk, så har det garantert der, eller Meny. Men det er ikke nødvendig med rosepepper, det er bare det lille ekstra.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *