Bolognese med råvarer fra naboen

Categories Alle oppskrifter, Retter med kjøttdeig

Jeg vet ikke om det ryktes at vi lager mat selv, eller at vi ser så fattige ut he he, men i går skjedde det noe veldig morsomt. Først kom den ene naboen med karbonadedeig og masse andre ting som de ikke hadde brukt, og nå skulle de hjem. Og så kom jammen meg noen andre naboer med mer mat, de heller ikke hadde fått brukt. Så i dag hadde vi middag av karbonadedeigen og tomatene som det ga til oss, knallgod middag.

Til 3-4 personer

500 g karbonadedeig

1 løk

4 hvitløk

1/2 chili

Smør til steiking

1 boks knuste tomater

2 terninger buljong

Ca. 1 1/2 dl vann som jeg skylte ut av tomatboksen

2 ts oregano

2 ts spisskumen

1 ts paprikapulver

Salt

Pepper

3oo g pasta (vi kokte glutenfri til alle, siden det ble enklest)

Rens og del løk, hvitløk og chili og surr det i smør eller olje, ha så i kjøttdeigen og steik den godt, ha i tomatene, vann, buljong og krydder i pannen. La det få koke rundt 10 minutter så smakene får satt seg.

PS: Liker du ikke biter av løk og tomater i sausen, så kan du steike kjøttdeigen for seg selv og bruke stavmikser å blende en glatt saus.

 

Del gjerne innlegget med familie og venner 

😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,  Link til å følge meg på facebook finner. Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

#Morsmiddag #bolones #melkefritt #Glutenfritt #UtenGluten #melk #matfrabunnen #hjemmelaget   #Middag  #Middagstips #småretter #Morsmiddag

6 kommentarer

6 thoughts on “Bolognese med råvarer fra naboen

  1. Så greie naboer da! De har nok fått med seg at du er glad i å lage middager 🙂 De har sikkert kjent den gode lukten rundt om 🙂

    1. Ikke så ofte jeg lager det heller, men her må vi være kreativ på komfyren siden det ikke er steikeovn. Men det ble nydelig godt og vi spiste opp hver rubbel og bit.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *