Bli med Laila og Jarle på Lyderen et av de 7 fjell i Bergen

Categories Blogg, Ut på tur
Laila min venninne og mannen hennes er ivrige turgåere, og de er ofte på Lyderhorn fjellet, populært kaldt Lyderen, og som er et av de 7 fjell i Bergen.  Dere har sikkerthørt om 7 fjellsturen i Bergen, den er veldig populær, og er hvert år.  Jeg har lest et sted at det var der de brente hekse i Bergen, godt jeg ikke da 😁.
Laila har skrevet et turbeskrivelse fra en av deres turer.
Da ble det endelig tur til Lyderen igjen.  Skal du på Lyderen er det flere mulige utgangspunkt: Parkere i Skålevik, ved Nutek. Jeg trenger ikke bile, så turen starter ved Rema1000 i Nedbergeveien og opp Nedberglien. Så begynner turen opp «grisetryne»Hvorfor det heter det aner jeg ikke. Tre som er falt over stien i stormen. Ved neste skilt er vi på toppen av grisetryne og da bli utsikten videre. Bilde 13-14 viser sterkt behov for oppgradering. Bilde 16 viser Skjenafjellet og Ørnafjellet. På toppen som alltid nydelig utsikt.
HER  kan du se video fra toppen

Del gjerne innlegget med venner og familie😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,   Link til å følge meg på facebook finner du HER Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

 

#Bergen #7fjell #7fellsturen #lyderhorn #Lyderen #Tur #Utpåtur #ut #turtips #morsmiddag

2 kommentarer

2 thoughts on “Bli med Laila og Jarle på Lyderen et av de 7 fjell i Bergen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *