Last Updated:

“Sprengt torsk”

Categories Blogg, Fiskeretter

Min datter fisket blant annet en stor torsk i sommer, og den fikk jeg. Jeg har porsjonert den utover så jeg skal ha gleden over å ha så god fisk i fryseren. Men nå røk siste rest. Nå må jeg komme med en “Liten” tilståelse 😜, fisken er ikke “sprengt”, som for øvrig betyr at den er lettsaltet. Den var nemlig fersk, men siden stykke med fisk ikke var så pent å se på, så rensket jeg fisken først he he, så dagens middag ser litt sprengt ut. Men fytti katte noe bedre mat får  man ikke, det er enkelt og sunn gammel husmanskost.

Dette fiskestykke var så pass stort at det trengte 15 minutter i kokende vann før den var gjennomkokt, og da med rikelig salt, 172 dl pr liter vann.

Og jeg har kokte poteter, gulerøtter og smeltet smør til, man kødder ikke med slik mat 😉🐟

 

#kokt #tosk #Husmanskost #morsmiddag #avkokt #tosk #Middagstips

2 kommentarer

2 thoughts on ““Sprengt torsk”

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *