Høns med curry paste og Crème Fraîche

Categories Høns til middag

Etter gårsdagen kjappe hønsekoking (HER) måtte jeg ha middag, og med ferdig kokt både høns og kraft var dette en god begynnelse. 

Men jeg hadde noe Crème Fraîche som måtte brukes opp, og da var det bare å stikke hode i kjøleskapet for å se hva som var der.

Og slik ble middagen, knallgod om jeg må skryte selv, og det må jeg jo siden jeg var kun meg 😀

1/2 løk

1 porsjon (gang opp om du skal lage til flere)

2 hvitløkfedd

1/2 rød chili

1 gulerot

1 bit sellerirot

1/2 dl ferdig hønsekraft (vil man lage denne retten men ikke har ferdig kraft kan man bruke hønsebuljong og vann Ps: Sjekk den for gluten om må unngå det)

1 bit squash

1/2-1 ts med curry paste, og eller kun pulver karripulver alt etter hvor sterkt man liker det (jeg er veldig glad i sterk smak, så jeg hadde 1 ts paste og rundt 1 ts vanlig pulver for å få mer farge)

Litt fersk basilikum (kan sløyfes)

3 gode ss med( Laktosefri til oss som trenger det) Crème Fraîche 

Hønsekjøtt etter ønske. Jeg brukte et sted mellom 50 og 75 g

Litt salt og pepper (min kraft var allerede litt saltet så jeg trengte ikke mye salt)

 

Bruk de grønnsakene du har og liker, dette valgte jeg for jeg hadde de.

Rens opp løk og hvitløk og del i biter, chilien finhakkes ha deretter alt i en panne med smør og surr det mens du renser og deler guleroten og sellerien. Ha også de i pannen og hell over kraften, og carry paste/karripulver. La det koke under lokk til guleroten og selleriroten er mør. Ha så i Crème Fraîche og hakket basilikum, hønsekjøtt, og smak til med eventuelt salt, pepper og mer karri om du ønsker. 

Server gjerne med ris. 

TIPS: Bruker du høsekraft å koke risen i får du en deilig smak

#Høns #Høne #middag #hønsekraft #middagstips #kajpp #middag #godt #sundt  #smakfullt #billig #morsmiddag #glutenfritt #laktosefritt #Hjemmelaget #blogg #matblogg #middagsblogg #crock-pot #bloggtopp #Oppskrifter #matprat

Crème FraîcheCrème FraîcheCrème FraîcheCrème Fraîche

5 kommentarer

5 thoughts on “Høns med curry paste og Crème Fraîche

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *