Ørret med urter og salat fra egen hage

Categories Fiskeretter

Noe av det aller kjekkeste jeg vet om er å få til å dyrke urter og grønnsaker selv. Og i år har jeg kommet i gang, så får jeg utvide til neste år. I år har jeg oregano, dill, basilikum,løpstikk, gressløk(fra i fjord for den er mangeåring), og det samme med mynte, persille, salvie, frisesalat, bladsalat, og ruccula, og tomatplante. En sann fornøyelse rett og slett. 

I dag hadde jeg noe så enkelt som steikt ørret på pannen, og tok på dill, gressløk, oregano, salt og rosepepper. Rosepepper er utrolig dekorativ, og ikke så sterk. Urtene finkuttet jeg og tok på når fisken nesten var ferdig steikt, og hadde litt av steikeskyet opp på urtene under retsen av steikingen. 

Jeg hadde også en enkel guacamole til, og selvdyrket salat.

Guacamolen hadde jeg i:

Avocado

Hvitløk

Lime 

Olivenolje

cayannepepper

salt

Jeg renset avocadoen og brukte en gaffel å kneke den til mos, hadde i hvitløk, olje, limesaft og salt og cayanepepper, og blandet alt godt sammen. Passet utrolig godt til.

 

#urter #dyrk #altan #terrasse #altanbonde #Fisk #ørret #laks #salat #Hjemme #dyrket #guacamole #melkefri #laktosefri #glutenfri #morsmiddag #middagstisp #enkelt #sunt #godt 

11 kommentarer

11 thoughts on “Ørret med urter og salat fra egen hage

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *