Hønsesuppe

Categories Høns til middag

Jeg har min bonusfamilie boende siden de har tid for hjem på besøk og skal pusse opp stuen deres. Jeg tok et dypdykk i fryseren for å se hva jeg kunne lage når de kom tilbake fra tur. Jeg fant noe kjøtt som jeg ikke hadde merket, og trodde gjerne det var fra et lammelår, men, nei det var høns.Chicken on Google Android 8.1Og så begynte prossessen med hva jeg skulle lageav det, og det ble til slutt suppe, og den smakte meg veldig godt. Siden jeg trodde det var lammekjøtt, så tok jeg opp lammekraft, men det er nå godt i alt synes jeg.

Til 6 personer:

ca.700 g renset høns eller kylling (mitt var kokt fra før)

7 dl kraft (koker du høns så bruk den kraften)

3 hønsebuljong terninger

3 fedd hvitløk 

1 1/2 løk

1 paprika

1 pastinakk

3 store gulerøtter 

1 boks maiskorn

1 bunt vårløk 

2 bokser med knuste tomater

 1 ss paprikapulver

1 ss spisskummen

Litt tørket chili/ca. 1 fersk (kan sløyfes)

Salt

Rens og del grønnsakene, jeg liker å surre de i en panne med litt smør før jeg har de i buljongen siden dette gir veldig god smak. Ha i kraften, de knuste tomatene og buljongen, ha også i krydder.  Når grønnsakene er møre smaker du om du ønsker mer krydder. Server gjerne med brød eller flatbrød. Jeg har endelig fått tak i glutenfritt flatbrød, og jeg elsker å dyppe de i suppen, mmmm.

 

 

#redd #en   #høns #Spis #høns Suppe #middag #enkelt #glutenfri #glutenfritt #melkefritt #laktosefri #middagstips #Bonus #familie #Morsmiddag #blogg #matblogg

 

12 kommentarer

12 thoughts on “Hønsesuppe

  1. frodith: Å så gøy, tror nesten du er den enste jeg har hørt om som også var vant til det. Vi hadde mye høns da vi var små, utrolig godt og sunn mat

  2. Det såg godt ut, men eg hadde likt betre om du hadde lammelårrestar i frysen din, for det har eg og tips om gjenbruk av desse restane hadde vore meir nyttig i mitt tilfelle. Blir spennande med tid for hjem, det er eit program eg absolutt er fan av.

  3. Oldemorbloggen: Ja det er jeg enig med deg i, men når jeg ikke merker hva som er i posen blir det ikke enkelt å se når det er beinfrosse :-D. Hva bruker du å bruke lammerester til? Tid for hjem er artig og fornøyelig program, og for det meste blir det veldig fint.

  4. Oldemorbloggen: Nå begynner hjernen min å få litt omløp :-D. Det er jo bare å bruke denne oppskriften og ha fårekjøtte i, det var jo det jeg trodde jeg hadde.

  5. Mmmmmm, ser nydelig ut og heldige de som fikk hønsesuppe servert 🙂 høns er skikkelig godt, her er det høns i karrysaus med ris til som er favoritt

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *