Spicet karbonader med pommes Frites

Categories Retter med kjøttdeig

En herlig middag som sparket litt i fra i dag, og med ristet brød og pommes  Frites til kan man trygt si at jeg er god og mett. 

Jeg har fått kjøpt karbonadedeig gjennom en bonde og der er det 500 g, og ikke 400 g som i butikken, så dere er obs på det.

500 g karbonadedeig 

1/2 liten løk

1 egg

1/2 ss potetmel (er naturlig glutenfri)

1 ts salt

 3 ts tørket chili flak, man kan også bruke fersk chili

1 ss Tandoori Masala (Jeg har kjøpt på internasjonal butikk for der har de ikke salt i krydderblandingen) 

Eventuelt litt pepper

Rensk og findel løken og ha alt i en bolle og bland godt sammen, steik kakene på steikepanne på begge sider til de er gjennomsteikt. Hvor lang tid dette tar vil avhenge over hvor store og tykke man lager karbonadene. Personlig synes karbonadene blir saftigere om de er litt tykkelse på, og da tok det nesten 20 minutter før de var gjennomsteikt. 

Pommes  Frites steikte jeg i ovnen etter pakningbeskrivelsen, brøde ristet jeg i brødristeren. Så hadde jeg steikt tomat, og salat og ketsjup  til. 

 

3 kommentarer

3 thoughts on “Spicet karbonader med pommes Frites

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *