Omelett med bacon og masse grønnsaker

Categories Tips til restemiddag

Etter å ha vært i hagen å putlet på, var jeg sulten og omelett er en sikker vinner for meg. Jeg elsker grønnsaker og poteter i omeletter, og denne gangen hadde jeg litt lite egg, men den ble veldig god likevel.Jeg brukte rester av grønnsaker, så man kan bruke det man har og liker, det er bare å ha i hva man vil, godt blir det uansett.

3 -4 ferdig kokte poteter

1/2 purreløk

1 pakke bacon

1/2 paprika

1 stykke squash

1 bukett brokkoli

1/2 tomat

Litt fersk basilikum

Minimum 4 egg

ca. 1 ts salt

pepper

smør eller olje til steiking 

Sett stekepannen på platen med en klatt smør eller olje del potetene i biter og surr de samen med oppskåret bacon. rens og vask godt purreløken, den kan ha veldig mye sand mellom bladene, skjær den opp i biter og ha den på pannen sammen med det andre og la dette få surre sammen mens man renser, og deler de andre grønnsakene. Pisk egg  salt, og pepper sammen. Ha grønnsakene også i pannen og la de ligge et par minutter før man heller over eggene, ha gjerne på urter om du har det, jeg hadde litt fersk basilikum.

La omeletten stå på forholdsvis svak varme så den ikke brenner i bunnen til den er stivnet. Server gjerne med brød om man ønsker det.

                                                    

 

 

11 kommentarer

11 thoughts on “Omelett med bacon og masse grønnsaker

  1. Lager grønnsaksomelett hver dag til frokost, en porsjon med ett egg, ei ss vann, litt krydder som gurkemeie, koriander, chili, kardemomme, ingefær og litt seltin. Av gr.saker blir det ei ca ss av finhakka paprika, squash, sukkererter, vårløk/purre, løk, fennikel, litt chili. Hva du har, blir ca 100 g, pluss ei skive familieskinke i biter og ei skive ost på toppen.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *