Salat til grilling

Categories Salater

Det er enten eller, nå har jeg grillet to ganger denne uken, og før det tror jeg at det minst er tre år siden jeg grillet sist.  Mandag hadde jeg Margrethe og Ole med barna på besøk, vi koste oss med pølser og hotogbrød og vafler med is til kaffen. I dag var det min datter som kom for å lese til en eksamen, og kunne sitte i solen å lese er herlig for solhungrige Bergensere.  Det ble pølser i dag også, men i dag laget jeg en veldig kjapp og veldig god salat til og vi hadde grillet maiskolber og paprika  til. 

                            

 

Salat med mango:

Isbergsalat

sukkererter

sherrytomater

mango

Del alt i passe store biter og ha de i en skål. ha dressingen på noen minutter før servering og land godt.

Dressing:

ca. 1/2 dl olivenolje av god kvalitet

1 god båt line eller sitron

En klype tørket Chili (kan bruke litt fersk eller ørlite cayanepepper)

salt

Meriam 

Litt tørket eller fersk basilikum

Ha olje, lime, salt og krydder sammen og bland det godt sammen

                                            

 

16 kommentarer

16 thoughts on “Salat til grilling

  1. Jeg kan spise salat hele året – det er så digg. Og mango er verdens beste frukt! Og så har jeg aldri brukt den i grønn salat… Men det kommer jeg til å gjøre. Har liksom bare laget fruktsalater eller grønnsakssalater, ikke blandet … Salat er fargerikt og godt og man spiser jammen med øynene også 🙂 Fristende bilder!

  2. margarites: Ja man spiser med sansene på både lukt og smak og med syne utrolig at politikeren har glemt dette med de som ligger på sykehus og sykehjem osv. Jeg er ikke så flink å spise salat av en eller annen grunn, men denne var faktisk den beste jeg har laget noen gang. Mango er helt genial i salat, og har du litt syre i også som her med lime får du en fantastisk balanse.

  3. elisebr: Veldig koselig, men det kreves at man ikke er aleine. Det er ikke mange ting jeg ikke kan gjøre aleine, men grilling er en av de 😀

  4. So many healthy tip on this blog. I want to eat more healthy and this inspire. Hope you willl have a nice evening.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *